logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Comunicat de presă - Primăria Municipiului Constanța

REÎNNOIREA CÃRȚII DE IDENTITATE - INFORMAȚII UTILE

Vă rugăm să verificați valabilitatea cărții dumneavoastră de identitate.

Dacă se apropie data expirării, este recomandat să luați din timp măsurile necesare pentru reînnoire.

Atenție!
Puteți depune cererea pentru eliberarea unei noi cărți de identitate cu până la 180 de zile (6 luni) înainte de data expirării.

Ce este important să știți:
- Cartea de identitate actuală rămâne valabilă și poate fi utilizată pe întreaga perioadă de 180 de zile.
- Noul act va fi eliberat în conformitate cu termenul legal de procesare.

TERMENE DE DEPUNERE A CERERII
(conform O.U.G. nr. 97/2005, cu modificările și completările ulterioare):
- Expirarea actului: cererea se poate depune cu până la 180 de zile înainte de data expirării.
- Prima eliberare (la împlinirea vârstei de 14 ani): în termen de 15 zile de la data aniversară.
- În alte cazuri: cererea trebuie depusă în termen de 15 zile de la apariția uneia dintre următoarele situații:
- Schimbarea domiciliului
- Modificarea numelui, prenumelui sau a datei de naștere
- Schimbarea denumirii străzii sau renumerotarea imobilelor
- Atribuirea unui nou CNP
- Deteriorarea, pierderea, furtul ori distrugerea actului
- Schimbarea fizionomiei sau a sexului
- Anularea actului de identitate
- Dobândirea/redobândirea cetățeniei române: persoanele care optează pentru stabilirea domiciliului în România trebuie să depună cererea în termen de 1 an de la data acordării sau redobândirii cetățeniei.
- Preschimbarea buletinului de identitate (B.I.) cu carte de identitate (C.I.): se poate face oricând.

ACTE NECESARE pentru eliberarea cărții de identitate:
Pentru orice situație (expirare, pierdere, furt, deteriorare etc.), veți avea nevoie de următoarele documente:
- Cererea tip pentru eliberarea actului de identitate (disponibilă la ghișeu sau online)
- Actul de identitate anterior (dacă există)
- Certificatul de naștere (original)
- Certificatul de căsătorie / actele de divorț (dacă este cazul)
- Dovada domiciliului (dacă nu sunteți proprietar, va fi necesară prezența proprietarului cu actul de identitate)
- Dovada achitării taxei pentru emiterea cărții de identitate (se poate plăti online sau fizic, la ghișeele administrației locale)

Toate documentele trebuie prezentate în original, împreună cu dovada plății, la Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor.

Vă recomandăm să solicitați din timp reînnoirea actului de identitate, pentru a evita aglomerația și eventualele întârzieri administrative.

Afisari: 60

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].