logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Comunicat de presă - Primăria Sectorului 2

Primăria Sectorului 2 demarează cea mai amplă reformă administrativă din ultimele decenii

Primăria Sectorului 2 inițiază un amplu proces de reorganizare a administrației locale, prin eficientizarea activității și reducerea birocrației. Proiectul de hotărâre privind reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 2 a fost pus în consultare publică astăzi, pe site- ul Primăriei Sectorului 2. Conform proiectului de hotărâre, Poliția Locală, Administrația Domeniului Public și Direcția Generală Venituri Buget Local Sector 2 vor fi desființate ca entități distincte și vor fi preluate integral în cadrul Primăriei Sectorului 2.

Rareș Hopincă, primarul Sectorului 2:

'După patru luni de analiză amănunțită a instituției pe care o conduc, am ajuns la o concluzie dură: administrația Sectorului 2 nu funcționează așa cum își doresc cetățenii. De ani de zile, aceasta a fost blocată de inerție, indiferență și lipsă de asumare, iar consecințele sunt evidente - lipsa acută a parcărilor, neglijarea spațiilor verzi, problemele de siguranță publică și o birocrație sufocantă. Este timpul să schimbăm fundamental modul în care funcționează administrația locală. Am decis să intervenim ferm printr-o reorganizare profundă, pentru că doar printr-o administrație eficientă putem face ca Sectorul 2 să evolueze, la fel cum s-a întâmplat în sectoarele 3, 4 sau 6.

Numărul total de posturi de execuție va scădea cu peste 20%, iar numărul de posturi de conducere va scădea cu peste 50%.

Preluăm și reorganizăm Poliția Locală pentru a garanta siguranța cetățenilor

Sectorul 2 are mari probleme de siguranță, iar Poliția Locală este esențială în viața comunității. Din păcate, până acum, activitatea acestei instituții nu a fost la nivelul așteptărilor. Polițiștii locali trebuie să fie prezenți acolo unde este nevoie de ei, să asigure siguranța pe străzi, în școli, în piețe și în spațiile publice. Vom reforma complet această structură pentru ca Poliția Locală să fie un partener real al cetățenilor, nu o instituție ineficientă. Reducem drastic numărul de posturi de conducere și eliminăm personalul suport. Nu vor mai exista polițiști locali la birouri, ci doar în stradă.

Preluăm și restructurăm Administrația Domeniului Public pentru a răspunde nevoilor cetățenilor

Această instituție a fost, ani la rând, un obstacol în calea dezvoltării sectorului. Problemele legate de întreținerea spațiilor publice, curățenie, iluminat stradal și infrastructura urbană au fost ignorate. Luăm ADP în subordinea Primăriei pentru a pune ordine în activitate și pentru a susține dezvoltarea sectorului.

Reducem drastic birocrația și eliminăm posturile de conducere inutile. Preluăm Direcția Generală Venituri Buget Local Sector 2

Administrația trebuie să funcționeze în slujba cetățeanului, nu să fie un mecanism greoi care consumă resurse fără să producă rezultate. Vom reduce numărul angajaților ale căror activități nu generează plus-valoare și vom păstra doar pe cei care contribuie în mod real. De asemenea, vom elimina suprapunerile de atribuții.

Important! Vom prelua toți muncitorii, șoferii, personalul contractual sau funcționarii care muncesc efectiv, în fiecare domeniu de activitate.

Restructurăm personalul din birouri, serviciile suport și posturile de conducere. Această primă reformă a administrației Sectorului 2 va aduce o economie de aproximativ 30 de milioane de lei pe an - bani pe care îi vom redirecționa către proiecte esențiale, precum construirea de parcări, parcuri și spații verzi, școli, grădinițe sau creșe.'

Primarul Sectorului 2 susține că va continua procesul de analiză și restructurare în cazul celorlalte instituții aflate în subordinea Primăriei.

Rareș Hopincă, primarul Sectorului 2:

'Nu ne oprim aici! Urmează evaluarea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului, a Direcției Generale de Administrare a Patrimoniului Imobiliar și a Centrului Cultural, unde lucrurile trebuie să funcționeze din ce în ce mai bine. Voi analiza în detaliu fiecare direcție și fiecare instituție, iar acolo unde identificăm risipă sau blocaje, le vom elimina fără ezitare. Nu tolerez incompetența, amânările și lipsa de asumare. Nu permit ca investițiile esențiale să fie blocate de oameni care nu își fac treaba. Sectorul 2 are nevoie de o administrație activă, eficientă, transparentă și responsabilă față de cetățeni!'

Proiectul de Hotărâre privind reorganizarea aparatului de Specialitate al Primarului Sectorului 2 poate fi consultat aici:

https://cl.ps2.ro/index.php/consiliul-local/proiecte-supuse-dezbaterii-publice/296-proiect-de-hotarare-privind-reorganizarea-aparatului-de-specialitate-al-primarului-sectorului-2-prin-preluarea-in-cadrul-aparatului-de-specialitate-al-primarului-sectorului-2-a-directiei-generale-venituri-buget-local-sector-2-a-politiei-locale-sector-2-si-a-administratiei-domeniului-public-sector-2-structuri-cu-personalitate-juridica-in-subordinea-consiliului-local-al-sectorului-2- precum-si-pentru

Afisari: 235

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].