Comunicat de presă - UNICEF
UNICEF și Fundația Romanian Angel Appeal marchează Ziua Internațională a Fericirii oferindu-le profesorilor și altor profesioniști care lucrează cu copiii resurse pentru organizarea de activități pe modelul World's Largest Lesson
UNICEF și Fundația Romanian Angel Appeal marchează Ziua Internațională a Fericirii, celebrată anual pe 20 martie, printr-o inițiativă menită să promoveze sănătatea mintală și echilibrul emoțional al copiilor.
Partenerii propun 10 activități ușor de implementat, pe modelul World's Largest Lesson ('Cea mai mare lecție din lume'), care pot fi utilizate de cadrele didactice, consilierii școlari și lucrătorii de tineret pentru a sprijini dezvoltarea și echilibrul emoțional al elevilor. Activitățile pot fi desfășurate în perioada 20 martie - 20 aprilie 2025 și sunt disponibile gratuit pe platforma online dedicată.
Demersul vine ca răspuns la provocările de gestionare a emoțiilor și a stresului în rândul tinerilor, dar și la semnalele cadrelor didactice și a profesioniștilor care lucrează cu tinerii și care nu dispun de suficiente resurse pentru a-i sprijini.
'Inițiativa lansată astăzi reafirmă angajamentul UNICEF de a aduce în prim-plan importanța crucială a sănătății mintale și a echilibrului emoțional al copiilor și tinerilor din România, oferind totodată instrumente practice necesare integrării echilibrului emoțional al elevilor în instituțiile educaționale. Desfășurând activitățile propuse, copiii, sub îndrumarea profesioniștilor, au oportunitatea de a învăța împreună aspecte importante despre cum să-și gestioneze emoțiile, cum să facă față stresului și cum să construiască relații sănătoase', a declarat Reprezentanta UNICEF în România, Anna Riatti.
Peste 400 de cadre didactice și consilieri școlari au răspuns deja pozitiv
În București, personalul didactic care a participat la un program de formare în bunăstarea emoțională a elevilor, desfășurat între noiembrie 2024 și martie 2025, a răspuns deja pozitiv inițiativei, anunțând că vor implementa activitățile în școlile din Capitală.
Partenerii invită și alți profesori, consilieri școlari și lucrători de tineret din întreaga țară să se alăture acestui demers și să contribuie la crearea unui mediu educațional în care emoțiile elevilor sunt înțelese și sprijinite
Pentru a facilita implementarea activităților, cu o durată de maximum 60 de minute, resursele educaționale sunt disponibile gratuit online: https://www.elearning.raa.ro/ro/courses/starea-de-bine-emotionala-pentru-elevi-si-tineri-aplicatie-practica/ .
Activitățile vor putea fi organizate pentru elevi și tineri cu vârste cuprinse între 10 și 18 ani, atât în școli, cât și în alte spații, precum centre de tineret, spații ale ONG-urilor sau ale instituțiilor publice frecventate de tineri. Tematicile abordate sunt diverse, de la identificarea și înțelegerea emoțiilor și tehnici de autoreglare emoțională, până la utilizarea unui instrument de identificare precoce a riscurilor de sănătate mintală, adaptat pre-adolescenților și adolescenților.
Inițiativa face parte din proiectul 'Crearea unui model funcțional de intervenție pentru sănătate mintală și sprijin psihosocial pentru copii și adolescenți', derulat în parteneriat de Fundația Romanian Angel Appeal și Reprezentanța UNICEF în România, cu sprijinul Fundației Botnar.
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].