logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Comunicat de presă - Agenția pentru Plăți și Inspecție Socială Dolj

Comunicat de presă privind proiectul 'Furnizare de servicii integrate în comunitățile rurale- facilitarea accesului persoanelor vulnerabile la servicii de bază eficiente și de calitate.'

Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale a lansat procesul de selecție pentru 2000 de comune care vor beneficia de finanțare în cadrul proiectului 'Furnizare de servicii integrate în comunitățile rurale- facilitarea accesului persoanelor vulnerabile la servicii de bază eficiente și de calitate.'

Programul, este derulat în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, Ministerul Sănătății și Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială și urmărește creșterea incluziunii sociale și reducerea sărăciei.

În cele 2000 de comunități rurale selectate la nivel național vor funcționa Echipe Comunitare Integrate formate din specialiști din domenii precum asistență socială, sănătate și educație care vor găsi soluții personalizate pentru fiecare beneficiar în parte.

Proiectul în ansamblul său vine în sprijinul celor mai vulnerabili dintre noi și pune omul pe primul loc, așa cum a comunicat și doamna Ministru Simona Bucura-Oprescu.

Cât privește județul Dolj, îi îndemn pe toți primarii comunelor să acceseze acest program fiind extrem de benefic comunităților pe care le conduc fiecare în parte.

Proiectul în sine aduce o serie de beneficii precum formarea echipelor comunitare integrate din domenii precum: sănătate, asistență socială și educație, fiind de notorietate necesitatea dezvoltării acestor sectoare în cadrul comunităților locale.

De asemenea, prin proiect se acordă sprijin direct persoanelor vulnerabile: pachete alimentare, servicii de îngrijire la domiciliu, consiliere educațională și profesională.

Mai departe, în cadrul proiectului se are în vedere și dotarea și amenajarea spațiilor destinate furnizării serviciilor sociale precum și asigurarea de echipamente și resurse pentru specialiștii locali, și nu în ultimul rând sisținere financiară pentru 200 de compartimente care doresc să urmeze studii superioare în domeniul asistenței sociale.

Perioada de implementare a proiectului este Ianuarie 2025-Decembrie 2029 bugetul total al acestuia fiind de 815 milioane de euro, cofinanțat de Uniunea Europeană prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027

Cât privește participarea unităților administrative trebuie să precizăm că acestea pot aplica, selecția fiind de tip non-competitiv făcându-se având la bază principiul 'primul venit-primul servit' până la semnarea a 2000 de protocoale de colaborare.

Unitățile administrativ teritoriale interesate, trebuie să depună o scrisoare de intenție și documentele necesare la Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială, prilej cu care îndemn încă o dată primarii din Județul Dolj să nu ezite, și să aplice pentru obținerea finanțării, existând disponibilitate totală pentru îndrumare atât din partea mea cât și din partea colegilor care fac parte din echipa de Proiect.

Primarii din județul Dolj, trebuie să știe că documentația necesară nu este una laborioasă, și că împreună putem ajuta comunitățile rurale să se dezvolte.

Solicitanții trebuie să știe că pentru a fi eligibili trebuie îndeplinte anumite condiții și anume:
Comunele solicitante nu trebuie să fi încălcat alte protocoale de colaborare, sau contracte în cadrul unor proceduri de achiziție publică și/ sau în cadrul unei proceduri de acordare a unei finanțări nerambursabile, din bugetul consolidat al statului sau din bugetul comunitar,
Fac dovada capacității profesionale și operaționale pentru participarea în proiect în calitate de aplicant, prin existența unei echipe de specialiști,
Își asumă prin Hotărâre a autorității legislative locale aprobarea protocolului de colaborare dintre unitatea administrativ-teritorială și parteneriatul proiectului în vederea constituirii echipei comunitare integrate, aprobarea bugetului estimat, asumarea cheltuielilor neeligibile și suplimentare, precum și alte asemenea ce se regăsesc cuprinse în Procedura Cadru de Selecție a unităților administrativ-teritoriale pe care îî îndemn să o aibă în vedere în permanență la depunerea solicitării de finanțare.

Comunele aplicante se angajează că respectă prevederile legislației în vigoare cu privire la egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați în domeniul muncii, egalitatea de șanse și nediscriminare și că vor lua în considerare în implementarea protocolului de colaborare toate politicile și practicile prin care să nu se realizeze nicio deosebire, excludere, restricție sau preferință indiferent de rasă, naționalitate, etnie, s.a.m.d.

Concluzionând, edilii comunităților rurale trebuie să arate deschidere față de Proiectul aflat în desfășurare acesta propunându-și prin crearea și funcționarea echipelor comunitare integrate să crească calitatea serviciilor comunitare furnizate, să crească capacitatea autorităților publice locale de a răspunde în mod eficient la vulnerabilitățile identificate, să crească numărul de persoane care beneficiază de servicii comunitare integrate și nu în ultimul rând să îmbunătățească calitatea vieții.

Director Executiv AJPIS Dolj
Cocora Elena-Mihaela

Afisari: 96

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].