Comunicat de presă - Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Sibiu
Cartea electronică de identitate și cartea de identitate simplă, în curând, și la serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor din județul Sibiu
Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Sibiu, instituție publică aflată sub autoritatea Consiliului Județean Sibiu, informează cetățenii județului cu privire la conținutul cărții electronice de identitate (CEI), precum și a cărții de identitate simple (CIS), în condițiile stabilirii prin hotărâre a Guvernului României a termenelor de realizare a condițiilor tehnice pentru punerea în circulație a celor două tipuri de acte de identitate, astfel:
Cartea electronică de identitate conține, în format tipărit, informații înscrise cu privire la:
A) față: denumirea statului emitent; tipul documentului; numele de familie; prenumele; sexul titularului (F pentru feminin și M pentru masculin); cetățenia; data nașterii; codul numeric personal (CNP); numărul documentului; data expirării valabilității; semnătura olografă a titularului și imaginea facială a titularului;
B) verso: data emiterii și autoritatea emitentă; zona de citire automată cu caractere identificabile optic și zona CIP.
Vă aducem la cunoștință că adresa de domiciliu a titularului nu se va mai înscrie în formatul tipărit al cărții electronice de identitate, ci doar în format electronic, pe suportul de stocare - CIP.
De asemenea, pe suportul electronic de stocare se includ datele biometrice ale titularului, respectiv imaginea facială și impresiunile papilare a două degete, precum și locul nașterii și prenumele părinților, aspecte care sunt reglementate de normele legale adoptate în aceste zile.
Cartea de identitate simplă - utilizată de către cetățenii care nu doresc să intre în posesia unui act de identitate prevăzut cu suport de stocare electronic și care se va elibera de la data de 20 mai 2025 - cuprinde date referitoare la: denumirea statului emitent; tipul documentului; numele și prenumele; sexul; cetățenia; data nașterii; CNP; numărul documentului; data expirării valabilității; semnătura olografă a titularului; imaginea facială a titularului; adresa de domiciliu a titularului.
Totodată, menționăm că, începând cu data realizării condițiilor tehnice pentru eliberarea cărții electronice de identitate, cartea de identitate simplă și cartea electronică de identitate se eliberează:
A) cu valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0-2 ani;
B) cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 2 și 14 ani;
C) cu valabilitate de 5 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani;
D) cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani;
E) cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 70 de ani.
Privitor la actele de identitate - buletinul de identitate sau cartea de identitate model 1997 -eliberate, acestea sunt și rămân valabile până la data expirării lor, cu precizarea că acestea, după data de 03.08.2031, nu vor mai avea valența de document de călătorie pe teritoriul Uniunii Europene.
Totodată, potrivit unei informări a conducerii Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor București, emiterea cărții electronice de identitate se va realiza la nivelul celor 8 servicii publice comunitare locale de evidență a persoanelor din județul Cluj, începând cu data de 20 martie 2025 pentru ca, după optimizarea infrastructurilor ce țin de partea de producție, logistică și transport, cărțile electronice de identitate să fie emise, de urmare, la nivelul municipiului București și, ulterior, într-o scurtă perioadă, la nivelul tuturor județelor.
Prin urmare, s-a propus ca, în termen de 2 luni de la inițierea emiterii cărții electronice de identitate în județul Cluj, aceasta să se extindă la nivelul județelor, potrivit unei programări realizate de către Ministerul Afacerilor Interne prin intermediul Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor, în urma consultării cu autoritățile publice locale implicate, astfel încât să fie disponibilă în toate cele 674 de servicii publice comunitare locale de evidență a persoanelor operaționale pe teritoriul național.
În perioada următoare, instituția noastră va informa despre data la care se vor emite primele cărți electronice de identitate la nivelul județului Sibiu, cu mențiunea că primii 5 milioane de cetățeni care vor deveni posesori ai cărții electronice de identitate sunt exonerați de obligația de a suporta contravaloarea taxei de emitere, fondurile necesare fiind asigurate din PNRR.
DIRECTOR EXECUTIV,
Florin-Ioan MUNTEANU
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].