logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Comunicat de presă - Ministerul Afacerilor Interne

Noua Carte Electronică de Identitate devine disponibilă în România!

CEI se va emite începând cu 20 martie, în județul Cluj

Punerea în circulație la nivel național se va realiza gradual

Guvernul României a aprobat, în ședința de astăzi, 13 martie 2025, la propunerea Ministerului Afacerilor Interne, trei Hotărâri de Guvern care definitivează din punct de vedere normativ procesul de emitere a Cărții Electronice de Identitate (CEI). Hotărârile de guvern stabilesc cadrul tehnic și procedural pentru implementarea noului document de identitate la nivel național.

Astfel, Executivul a adoptat:

Hotărârea privind data realizării condițiilor tehnice necesare emiterii CEI, conform Ordonanței Guvernului nr. 12/2023.

Hotărârea privind procedurile de colectare și ștergere a datelor biometrice, în vederea emiterii și gestionării CEI.

Hotărârea pentru actualizarea normelor metodologice privind evidența persoanelor și actele de identitate.

Calendarul emiterii Cărții Electronice de Identitate

Emiterea Cărții Electronice de Identitate va începe în 20 martie 2025, în județul Cluj.

De asemenea, preconizăm că:

- în următoarele două luni, CEI va fi disponibilă la nivel național, prin serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor;

- din 2 iunie 2025, vor putea obține Cartea Electronică de Identitate și copiii sub 14 ani. În cazul acestora, CEI va fi utilizat ca document de călătorie, precum și pentru stabilirea identității în cadrul unor proceduri administrative (o soluție mai eficientă decât utilizarea certificatului de naștere).

- începând cu 20 mai 2025, se vor elibera și Cărți de Identitate Simple (CIS), care nu conțin suport electronic de stocare.

Principalele beneficii ale CEI:

Dimensiune standardizată, similară cardurilor bancare, conform normelor europene.

Elemente avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate.

Posibilitatea utilizării ca document de călătorie

Acces facil la servicii electronice și posibilitatea utilizării pentru semnătura electronică.

Costuri și accesibilitate

În perioada 20 martie 2025 - iunie 2026, contravaloarea Cărții Electronice de Identitate este suportată din fonduri externe nerambursabile prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Datele înscrise în Cartea Electronică de Identitate:

În format tipărit: nume, prenume, cetățenie, data nașterii, sex, imaginea facială, CNP, semnătura olografă.

În format electronic: toate datele tipărite, la care se adaugă prenumele părinților, domiciliul, impresiunile papilare a două degete ale titularului și certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică.

Impresiunile papilare înscrise în CEI sunt șterse ireversibil, ulterior, din baza de date a autorității care realizează imprimarea, procedură similară cu cea aplicată în cazul pașaportului electronic.

Direcția Informare și Relații Publice
Ministerul Afacerilor Interne

Afisari: 57

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].