Comunicat de presă - Gospodărie Comunală SA
Cum citim și transmitem indexul apometrului
Gospodărie Comunală a primit mai multe sesizări din partea consumatorilor, în special din zona Târgu Secuiesc, referitoare la dificultatea raportării indexului apometrelor prin telefon. Din fericire, există și alte modalități pentru a transmite aceste date.
'La Târgu Secuiesc, Întorsura Buzăului, Covasna și nu numai, mulți clienți aleg să transmită indexul prin telefon, însă acest sistem este greoi, deoarece colegii noștri pot vorbi cu o singură persoană la un moment dat. În 2025, când totul este digitalizat, comunicarea prin telefon este o soluție destul de anevoioasă, pentru că necesită mult timp. Am vrut să oferim o metodă simplă, modernă, disponibilă 24 de ore din 24, 7 zile din 7, astfel încât clienții să nu fie nevoiți să se adapteze programului nostru, ci soluția să fie adaptată nevoilor lor.
Această soluție este disponibilă pe site-ul nostru, www.apacov.ro, unde, după crearea unui cont de utilizator, orice client poate introduce indexul apometrului. Consider că este important de menționat și faptul că facturarea se face în trei moduri: pe baza citirii efectuate de angajații noștri, pe baza indexului transmis de client și pe baza estimărilor de consum. Am primit și reclamații legate de estimări - unii clienți s-au plâns că au consumat mult mai puțină apă decât valoarea estimată. Din păcate, acesta este unul dintre dezavantajele acestui sistem, însă poate fi evitat dacă clienții transmit indexul în perioada de citire. De exemplu, luna trecută citirea apometrelor s-a făcut în perioada 1 - 25 februarie', a explicat directorul Gospodărie Comunală SA, Kozsokar Attila.
În timp ce la Sfântu Gheorghe asociațiile de proprietari sunt cele care se ocupă de colectarea și raportarea indexurilor apometrelor, în cazul blocurilor care nu aparțin de o asociație, această sarcină le revine locatarilor.
În cazul caselor particulare, atât în mediul urban, cât și în cel rural, consumatorii sunt cei care citesc și transmit consumul. Gospodărie Comunală efectuează citirea apometrelor la fiecare trei luni, în cazul în care clientul este acasă și permite accesul personalului autorizat.
'În cazul contoarelor digitale, acest lucru se va schimba în curând. Până acum, citirea de la distanță nu a fost posibilă din motive tehnice, dar sperăm că această situație se va remedia în viitorul apropiat', a declarat Kozsokar Attila.
Conducerea companiei intenționează să dezvolte o aplicație mobilă care va permite atât raportarea indexului apometrului, cât și notificarea consumatorilor cu privire la începerea perioadei de facturare, emiterea facturii și următorul termen limită de plată.
O altă noutate este tranziția către facturarea digitală. În ultimii ani, distribuirea facturilor tipărite a devenit din ce în ce mai problematică, iar costurile de expediere au crescut semnificativ. Prin urmare, facturile în format tipărit vor fi disponibile doar pentru clienții care vor solicita acest lucru în mod expres.
Gospodărie Comunală SA
Biroul de presă
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].