Comunicat de presă - Primăria Sectorului 3
Autorizarea comercială, în Sectorul 3
Primăria Sectorului 3 anunță că agenții economici persoane fizice sau juridice care desfășoară activități de comercializare a produselor și serviciilor de piață, în zone publice sau în orice zonă de altă natură destinate folosinței publice de pe teritoriul Sectorului 3, în structuri de vânzare cu sediul fix ori ambulant, permanent, temporar sau după caz, sezonier, trebuie să solicite și să obțină acordul, autorizația sau avizul de funcționare comercială. Obligația legală este stabilită în conformitate cu prevederile H.C.L.S3 nr. 313/2017 modificată și completată prin H.C.L.S3 nr. 209/2018.
Potrivit prevederilor Legii nr. 310/2024 pentru completarea art. 6 din OG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață: 'în cazul apariției oricăror modificări în tipul de activitate desfășurată sau al schimbării suprafeței structurii de vânzare pentru care s-a solicitat acordul de funcționare sau în cazul expirării documentelor depuse la dosarul constituit în vederea eliberării acordului / autorizației de funcționare, operatorul economic are obligația, în termen de 30 de zile calendaristice de la data începerii activității noi/modificate/expirării documentelor în vederea desfășurării activității, să obțină un nou acord/o nouă autorizație de funcționare. În caz contrar, prezentul act se suspendă de drept și se vor aplica sancțiunile prevăzute de art.73 pct.1 din O.G. nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață'.
Activitatea de autorizare comercială, în anul 2024
În cursul anului 2024, Serviciul Autorizare Comercializare a primit 3.622 de cereri în vederea emiterii/prelungirii acordului/autorizației/avizului de funcționare comercială.
În funcție de destinația comercială, cererile au vizat:
- activitatea de comerț produse alimentare/nealimentare și servicii de piață (în spații cu destinație comercială, piețe/bazare) - 2.490 de cereri;
- activitatea de alimentație publică (bar/restaurant) - 844 de cereri;
- activitatea desfășurată pe domeniul public (activitate temporară)- 288 de cereri.
Cuantum taxe pentru emiterea anuală a Autorizației de Funcționare Comercială (CAEN 5610 - Restaurante; CAEN 5630- baruri și alte activități de servire a băuturilor).
Precizăm că autorizațiile pentru persoane fizice și juridice se emit în conformitate cu OG nr. 50/2015 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal al Romaniei art. 475, alin. (3) și (5) și a Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală art. 40. Agenții economici au obligația să achite, integral și anticipat emiterii anuale a Autorizației de Funcționare Comercială (CAEN 5610 - Restaurante; CAEN 5630- baruri și alte activități de servire a băuturilor):
taxa în cuantum de 4.471 lei pentru emiterea anuală a Autorizației privind desfășurarea activității de alimentație publică, pentru o suprafață de până la 500 m2;
taxa în cuantum de 5.960 lei pentru emiterea anuală a Autorizației privind desfășurarea activității de alimentație publică pentru o suprafață mai mare de 500 m2.
Depunerea actelor pentru autorizare comercială, un proces digital
În acest context persoanele care doresc să obțină autorizația/acordul/avizul de funcționare comercială în sectorul 3 trebuie să își depună documentele online, aici. Menționăm că procesul de autorizare comercială, începând cu depunerea actelor și finalizând cu emiterea documentelor, este digitalizat în cadrul Primăriei Sectorului 3.
Procesul online de autorizare comercială face parte din strategia de digitalizare și transparentizare a activității derulată de Primăria Sectorului 3 cu scopul eficientizării relației dintre autoritate și cetățean.
Serviciul Presă
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].