Comunicat de presă - Primăria Sectorului 3
1068 de autorizații de construire, emise de Primăria Sectorului 3 în anul 2024
În anul 2024, Primăria Sectorului 3, prin Direcția Generală Urbanism și Amenajarea Teritoriului Arhitect - Șef, a emis 1712 certificate de urbanism și 1068 de autorizații de construire.
Autorizațiile de construire au fost eliberate în conformitate cu Legea nr. 50/1991, privind autorizarea executării lucrărilor de construire, cu modificările și completările ulterioare, republicată în anul 2004.
Pentru obținerea unui certificat de urbanism necesar în vederea construirii unei locuințe sau anexe gospodărești sunt necesare următoarele acte: Cerere-tip completată integral și corect (elemente de identificare, scopul solicitării) și opis lucrare; Acte de proprietate, cadastru și Extras de Carte Funciară de Informare emis de Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară București (OCPI), în copie, în termen de valabilitate de 30 de zile; Copie de pe cartea de identitate, Codul unic de identificare - proprietar; Plan topografic la scara 1:500 ACTUALIZAT de la OCPI, în două exemplare; Plan topografic la scara 1:2000 ACTUALIZAT de la OCPI, în două exemplare; Planul situației actuale și propunerea nouă - amprenta la sol și retragerile față de limitele de proprietate, fotografii după caz, în două exemplare; Scurt memoriu justificativ.
După ce a fost eliberat certificatul de urbanism, vor fi depuse actele necesare pentru obținerea autorizației de construire: Cerere-tip (Formularul F8) cu anexe (completată în conformitate cu precizările privind completarea acesteia) și opis lucrare; Certificat de urbanism; Dovada, în copie legalizată, a titlului asupra imobilului, teren și /sau construcții, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi și extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel; Documentație tehnică pentru autorizarea construirii/desființării DTAC/DTAD; Avize, acorduri, declarații, studii stabilite și solicitate prin certificatul de urbanism; Dovada privind achitarea taxelor legale - chitanța pentru taxă autorizație de construire achitată la casieria Primăriei Sector 3 sau în contul RO 48 TREZ 70321160203XXXXX, C.U.I-P.S.3-4420465, prin TREZORERIA SECTOR 3 , dar și aparatele de selfservice 'I love S3' din incinta Primăriei Sectorului 3 și incinta spațiilor comerciale din sector, și chitanță taxă timbru arhitectură (Ordinul Arhitecților din România sau Uniunea Arhitecților din România).
Depunerea documentației în vederea obținerii certificatului de urbanism, precum și a autorizației de construire se face la registratura Primăriei Sectorului 3 din Calea Dudești nr. 191, prin poșta sau curier. În ceea ce privește strict certificatele de urbanism, acestea se pot obține și online, accesând următorii pași - www.primarie3.ro, secțiunea informații utile, acte necesare și servicii electronice, arhitect șef/urbanism.
Serviciul Presă
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].