logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Comunicat de presă - Inspectoratul pentru Situații de Urgență Prahova

Evaluarea activității Inspectoratului pentru Situații de Urgență 'Șerban Cantacuzino' al Județului Prahova în anul 2024

Inspectoratul pentru Situații de Urgență 'Șerban Cantacuzino' al județului Prahova desfășoară permanent activități orientate spre siguranța cetățenilor, pe cele două componente specifice, prevenirea situațiilor de urgență și gestionarea operativă a evenimentelor care pun în pericol viața semenilor sau bunurile materiale ale acestora.

În ceea ce privește situația operativă, în anul 2024, personalul dispeceratului constituit la nivelul ISU Prahova a monitorizat și gestionat 56941 de solicitări, cu o medie de 156 solicitări/ zi. În aceeași perioadă, s-au gestionat 19060 de intervenții, dintre care 5560 situații de urgență și 13500 intervenții SMURD, rezultând o medie de 52,22 intervenții/ zi. Numărul intervențiilor gestionate de structurile de intervenție a crescut față de anul anterior cu 26,15%.

În anul 2024, ISU Prahova a fost solicitat să intervină la un număr de 5560 de acțiuni pentru limitarea și înlăturarea efectelor negative ale situațiilor de urgență cauzate de incendii, arderi necontrolate, alunecări de teren, inundații, asanări și distrugeri de muniție, salvări de persoane și animale etc., în creștere față de anul 2023 cu 35,27%, respectiv cu 1449 intervenții.
În perioada analizată, echipajele specializate pentru intervenție din cadrul structurilor de intervenție ale inspectoratului au acționat pentru localizarea, lichidarea și înlăturarea efectelor negative a 660 incendii, în creștere față de anul 2023 cu 8,02%, respectiv 49 de evenimente.

La nivelul unităților administrativ-teritoriale ale județului Prahova, în anul precedent, s-au înregistrat 908 arderi necontrolate, fiind înregistrată o CREȘTERE de 45,04% față de anul 2023, respectiv cu 282 arderi necontrolate.

Misiunile pentru acordarea primului ajutor medical, descarcerarea și asistența persoanelor nedeplasabile dețin ponderea cea mai mare din numărul total de intervenții desfășurate în anul 2024, respectiv 13500 de intervenții. În urma acestora, au fost asistate medical 13219 persoane, respectiv 12105 adulți și 1114 copii.

În anul 2024, au fost desfășurate 131 de misiuni, la care au participat 18 ofițeri și 327 de subofițeri. Dintre acestea, amintim misiunea de sprijin desfășurată în luna septembrie 2024 în județul Galați, pentru gestionarea efectelor negative ale fenomenelor hidrometeorologice din zona de competență a ISU Galați, misiunea desfășurată în vederea gestionării afluxului de

cetățeni străini care provin din zona conflictului armat din Ucraina, în Punctul Operativ Avansat (POA) Siret, precum și misiunea internațională din perioada august-septembrie 2025, desfășurată pe teritoriul Greciei, pentru gestionarea incendiilor forestire cu care acest stat se confruntă pe parcursul verii.

Tot în anul 2024, ISU Prahova a organizat și desfășurat 4 exerciții tactice în scopul verificării permanente a capacității de intervenție la nivelul obiectivelor identificate ca surse de risc, două dintre acestea fiind desfășurate la obiective de tip SEVESO de pe raza județului nostru, unul pe amplasamentul Aerodromului Strejnic, iar cel din urmă la Centrul Montan Sinaia, fiind destinat antrenării factorilor de decizie implicați în gestionarea situațiilor de urgență generate de manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase (viscol și căderi abundente de zăpadă).

Activitatea de prevenire s-a materializat prin executarea a 1409 acțiuni de îndrumare, control și diseminare a informațiilor cu caracter preventiv, cu o medie de 234 activități pentru fiecare inspector de prevenire din cadrul inspectoratului. Pe timpul controalelor, au fost constatate 3777 deficiențe, dintre acestea un număr de 771 fiind soluționate pe loc. De asemenea, au fost aplicate 3777 sancțiuni contravenționale, din care 2926 de avertismente și 863 de amenzi în cuantum de 7.430.807 lei.

În domeniul avizare-autorizare privind securitatea la incendiu, au fost gestionate 710 solicitări de avize de securitate la incendiu și 311 solicitări de autorizații de securitate la incendiu, de asemenea a fost acordată și asistență tehnică de specialitate pe linie de avizare-autorizare și prevenire a incendiilor.

În ceea ce privește managementul logistic, pe parcursul anului 2024, prin grija Consiliului Județean Prahova, Inspectoratul pentru Situații de Urgență 'Serban Cantacuzino' al județului Prahova a fost dotat cu:

- 1 UTV transport apă - mijloc de primă intervenție utilizat în misiuni si intervenții în situațiile de urgența pentru stingerea incendiilor, inundații, căutare-salvare din medii ostile;

- 2 cisterne (capacitate 9000 l) - pentru transport apă pe timpul misiunilor de stingere a incendiilor de mare amploare;

- 14 motopompe flotabile - pentru refularea cantităților mari de apă, drenarea bălților rezultate din inundații, umplerea rezervoarelor autospecialelor de pompieri cu apă din surse naturale;

- 17 turbosuflante - utilizate in misiunile de stingere a incediilor forestiere si de vegetație uscată;

- 1 autoturism Dacia Duster - utilizat ca autospecială de primă intervenție și comandă.

Prin ordin de distribuție, unitatea noastră a primit de la ISU Giurgiu o autospecială pentru primă cercetare și evaluare CBRN, alocată la Detașamentul 1 de Pompieri Ploiești.

De asemenea, ca urmare a posibilității de accesare a fondurilor europene nerambursabile, ISU Prahova a continuat în anul 2024 activitățile în cadrul contractului de finanțare pentru proiectul: Reabilitare termo energetică la sediul Detașamentului de Pompieri Sinaia din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență 'Șerban Cantacuzino' al județului Prahova. La data de 08.10.2024 a fost efectuată recepția la terminarea lucrărilor pentru acest proiect. Totodată, în luna decembrie 2024 a fost aprobată cererea de finanțare pentru proiectul Creșterea eficienței energetice prin utiliazarea panorilor fotovoltaice la sediul Detașamentului de Pompieri Mizil, cu o valoare de 450.000 lei. Proiectul va fi finanțat prin Fondul de Modernizare lansat de Ministerul Energiei.

Pentru îndeplinirea misiunilor viitoare, în anul 2025, au fost setate noi obiective și direcții de acțiune, dintre care menționăm:

- intensificarea activităților din domeniul inspecției de prevenire;

- identificarea instituțiilor și operatorilor economici care funcționează fără autorizație de securitate la incendiu și întreprinderea demersurilor pentru intrarea acestora în legalitate;

- amenajarea unor facilități de pregătire în cadrul unora dintre subunități, care să permită antrenarea de specialitate a personalului operativ și dezvoltarea de abilități practice specifice;

- organizarea și desfășurarea unor activități de pregătire și exerciții pentru antrenarea și perfecționarea personalului cu responsabilități în conducerea și coordonarea intervențiilor;

- modernizarea continuă a tehnicii de intervenție;

- creșterea capacității operaționale și de intervenție a inspectoratului și îmbunătățirea parametrilor parteneriatului operațional cu celelalte instituții abilitate în gestionarea situațiilor de urgență;

- îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru pompierii prahoveni.

COMPARTIMENTUL INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE

Afisari: 83

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].