logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Comunicat de presă - Primăria Sectorului 2

Informațiile prezentate în mediul online, cu privire la costurile pe zi a serviciilor de deszăpezire sunt false. Tarifele aprobate de Consiliul Local Sector 2 sunt în conformitate cu Programul aprobat de fosta administrație și se ridică la aproximativ 16.500 de euro pe zi, din care aproximativ 15% sunt taxe datorate către Primăria Municipiului București.

În acest sens, vă atașam următoarele documente:

Programul pentru iarnă 2024-2025
Adresa de transmitere a Programului către Primăria Municipiului București
Hotărârea CGMB nr. 345 din 2020, privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a serviciului public de salubrizare în Municipiul București

Dispoziția Primarului General nr. 1414 din 2024, privind Programul de măsuri și acțiuni pentru deszăpezirea și combaterea poleiului în Municipiul București, pentru iarnă 2024-2025.

Programul pentru iarnă 2024-2025 a fost aprobat și transmis către Primăria Municipiului București în septembrie 2024, de către fosta administrație a Sectorului 2.

Programul stabilește:
Numărul de utilaje utilizate pentru serviciul de iarnă: 56 în acest sezon, față de 41 în
Sezonul trecut;
Resursele umane implicate: 330 în acest sezon, față de 250 în sezonul precedent;
Combustibilul necesar;
Stocurile de materiale pentru combaterea poleiului;
Mobilizarea non-stop a resurselor indicate anterior.

Mobilizarea utilajelor și a resurselor umane se realizează non-stop în conformitate cu programul aprobat de fosta administrație. Tarifele aferente acestor operațiuni se stabilesc de către Consiliul Local Sector 2, în baza programului aprobat și reflectă resursele mobilizate.

Tarifele se achită în conformitate cu Ordinul ANRSC nr.640/ 2022 și Hotărârea CGMB nr. 345 din 2020, privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a serviciului public de salubrizare în Municipiul București. Întocmirea Programul pentru iarnă se realizează prin normarea suprafețelor aferente UAT Sector 2 pentru fiecare tip de activitate. Din normarea suprafețelor rezultă numărul de utilaje și numărul de personal necesar pentru realizarea fiecărei activități inclusă inprogram.

La fel ca și în cazul timpului minim de reacție în caz de necesitate, acestea sunt stabilite prin
Hotărârea CGMB nr. 345 din 2020 și Dispoziția Primarului General nr. 1414 din 2024, privind Programul de măsuri și acțiuni pentru deszăpezirea și combaterea poleiului în Municipiul București, pentru iarnă 2024-2025.

Diferențele de cost față de sezonul trecut sunt cauzate de:
Costurile pentru asigurarea resursei umane:
Asigurarea resursei umane în sezonul 2023-2024: 2.081.568 lei brut;
Asigurarea resursei umane în sezonul 2024-2025 3.795.128 lei;
Diferențele sunt cauzarte de creșterea numărului de lucrători, aprobată de fosta administrație, creșterea salariului minim pe economie și rata inflației;
Trebuie luat în calcul faptul că salariul cuprinde sporurile de noapte și week-end deoarece personalul lucrează în ture, non-stop, conform programului aprobat de fosta administrație.
2. Costurile cu utilajele, piesele de schimb, service și materii prime.
Numărul de utilaje a crescut, conform programului aprobat de fosta administrație, de la 41, la 56.
Costurile pentru service și reparații au fost actualuizate în conformitate cu oferta producătorului și în baza Planurilor de service.
3. Costuri legislative:
Autorizații de circulație în Municipiului București, în conformitate cu HCGMBnr. 134/ 2004, HCGMB nr. 132 /2005, HCGMB Nr. 300/ 2006, HCGMB Nr. 236/ 2018, HCGMB Nr. 244/ 2019, HCGMB Nr. 139/ 2020, HCGMB Nr.219/28.04.2022.
În sezonul 2024-2025 se achită taxe pentru autorizații de circulație în Municipiul București de 1.298.055,67 lei. Această taxă a fost refuzată la plată, în mod nelegal, pentru sezonul 2023-2024.
Informațiile vehiculate în spațiul public, cu privire la costul pe zi a serviciului de salubritate sunt false și nu au nicio legătură cu situația reală.

Costurile reale pentru sezonul 2024-2025 sunt de 9.875.488, 24 lei, pentru 4 luni, deci aproximativ 16.500 de euro pe zi, din care aproximativ 15% sunt taxe datorate către Primăria Municipiului București.

Tarifele sunt cele din sezonul trecut, indexate, la care se adaugă taxa pentru circulație achitată către Primăria Capitalei și diferențele cu resursa umană și utilajele, conform planului aprobat de fosta administrație.

Pentru propagarea de informații false, minciuni prin omisiune și calomnii, primarul Sectorul 2 va acționa în instanță persoanele responsabile.

Afisari: 244

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].