Comunicat de presă - Primăria Municipiului Ploieşti
Serviciului Public Local Comunitar de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Ploieşti (SPCLEP-Ploieşti) a implementat, în cursul acestui an, Serviciul Informatic Integrat de Evidenţă a Actelor de Stare Civilă (SIIEASC).
Astfel, cetăţenii/ aparţinătorii primesc certificate de stare civilă de naştere, căsătorie şi deces tipărite în format nou, conform Normelor metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă aprobate prin HG 255/2024.
Certificatele de stare civilă eliberate în baza Normelor metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă aprobate prin HG 64/ 2011, precum şi extrasele multilingve ale actelor de stare civilă eliberate în baza Normelor metodologice de punere în aplicare a prevederilor Convenţiei nr.16, semnată la Viena la 08.09.1976,aprobată prin HG727/ 2013, sunt şi rămân valabile.
Implementarea SIIEASC se realizează etapizat, astfel că, în cursul anului 2025, se vor elibera, în format nou, şi:
Certificate de divorţ pe cale administrativă
Certificate duplicate
Extrase multilingve ale actelor de stare civilă
Adeverinţe privind statutul civil
Noile modele de certificate de stare civilă pot fi vizualizate aici:
https://depabd.mai.gov.ro/siieasc.html
Serviciul Informatic Integrat de Evidenţă a Actelor de Stare Civilă (SIIEASC) reprezintă un pas important în digitalizarea şi modernizarea sistemului de evidenţă a actelor de stare civilă din România.
Cetăţenii vor beneficia de o experienţă mai eficientă în obţinerea documentelor oficiale, având acces la servicii mai rapide şi mai accesibile.
Serviciul Evidenţa Informatizată a Persoanelor din cadrul SPCLEP Ploieşti va implementa Cartea Electronică de Identitate (C.E.I.)!
Până la finalul anului 2025, se va implementa şi Cartea Electronică de Identitate (C.E.I.) o etapă importantă în digitalizarea şi modernizarea serviciilor publice din România.
Noile aplicaţii sunt optimizate constant, astfel că, uneori, apar şi perioade de mentenanţă. Ne cerem scuze pentru întârzierile apărute de la momentul înregistrării şi până la momentul eliberării documentelor.
Cetăţenii trebuie să aibă în vedere că actul de identitate poate fi schimbat cu 6 luni înainte de data expirării sau producerii unui eveniment din viaţă (ex: împlinirea vârstei de 14 ani; schimbarea domiciliului; schimbarea numelui ca urmare a căsătoriei/ desfacerii căsătoriei etc), dar nu mai târziu de 15 zile după această dată.
În caz contrar, potrivit art. 43 lit. b) din OUG nr. 97/ 2005, actualizată, privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, amenzile aplicate sunt între 500 şi 1000 lei, aplicându-se jumătate din minim în termen de 15 zile, respectiv 250 lei.
Amenzile se achită, în baza Procesului-Verbal de contravenţie, la casieria SPCLEP-Ploiesti, B-dul. Independenţei nr. 10, camera nr. 3 sau la casieriile Serviciului Public Finanţe Locale Ploieşti - beneficiar Primăria Municipiului Ploieşti - CUI 2844855 - IBAN RO65TREZ52121A350102XXXX.
Mulţumim pentru sprijinul acordat în această perioadă de tranziţie cetăţenilor municipiului Ploieşti, precum şi locuitorilor celor şapte comune arondate SPCLEP Ploieşti:
Balta Doamnei
Berceni
Drăgăneşti
Dumbravă
Gherghiţa
Gorgota
Puchenii Mari
Pentru orice detalii suplimentare legate de actele de stare civilă şi de identitate, vă invităm să accesaţi site-ul oficial al SPCLEP Ploieşti: https://www.ploiesti.ro/SPCLEP/
Aceste schimbări pot aduce provocări, dar suntem încrezători că implementarea serviciilor informatizate va aduce beneficii semnificative în gestionarea actelor de stare civilă şi de identitate !
DIRECŢIA COMUNICARE, RELAŢII PUBLICE ŞI SITUAŢII DE URGENŢĂ
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].