logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Comunicat de presă - Fundaţia Comunitară Vâlcea

Trei organizaţii din Slatina sunt finanţate cu 245.000 lei prin programul Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi pentru a implementa iniţiative comunitare de educaţie

Programul Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi este demarat de către Lidl România, în parteneriat cu Federaţia Fundaţiile Comunitare din România. Printre iniţiativele finanţate prin program în Slatina se numără revitalizarea comunităţii locale prin intermediul patrimoniului construit şi al educaţiei non-formale, ateliere de artă dramatică, vizionarea unor piese de teatru, crearea unor piese de teatru de către copii, familiarizarea elevilor cu noţiunea de STREAM prin activităţi de robotică şi programare.

Fundaţia Comunitară Vâlcea şi Lidl România anunţă primii câştigători din Slatina ai granturilor nerambursabile din cadrul programului naţional 'Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi'. Programul este finanţat de Lidl România cu peste 1.225.000 de lei în ediţia a V-a şi implementat în mai multe oraşe din ţară. La Slatina, demersul este coordonat de Fundaţia Comunitară Vâlcea care dispune de 245.000 de lei pentru finanţarea de iniţiative comunitare de educaţie.

Finanţările puse la dispoziţie iniţiativelor venite din comunitate au fost acordate pe bază de concurs de proiecte, precedat de sesiuni online de îndrumare şi feedback individual, la care au putut lua parte toţi cei interesaţi să aplice. În urma concursului au fost selectate 3 proiecte finaliste care în următoarele luni vor pune în practică soluţii variate pentru a răspunde provocărilor din educaţie din comunitatea locală:

* Asociaţia Studiogovora, prin proiectul 'Voice Your Place: Slatina', va pune accent pe tineri şi va iniţia un proces de participare creativă în rândul lor, prin ateliere multidisciplinare pentru explorarea patrimoniului construit al Slatinei, cu scopul de a sprijini activarea şi revitalizarea comunităţii locale. Tinerii vor fi implicaţi într-un proces de cunoaştere, dezvoltare personală şi participare comunitară, în urma căruia va rezulta un ghid bilingv audio narat de ei, despre arhitectura valoroasă a oraşului. Acest ghid va servi şi ca instrument de promovare a Slatinei şi de consolidare a coeziunii în comunitate.

* Asociaţia Pro-Voluntariat va implementa 'CreActorS HUB', proiect prin care adolescenţii din comunitate vor fi implicaţi în cluburi de robotică, respectiv de teatru. Într-un mod artistic, ca lecţie de viaţă pentru alte generaţii, ei vor realiza împreună două spectacole de teatru pentru copii de 5-9 ani, în care vor revalorifica două poveşti clasice care se bazează şi pe personaje-roboţi. Proiectul îşi propune să susţină dezvoltarea personală şi creşterea inteligenţei emoţionale pentru tinerii participanţi, ajutându-i să-şi învingă emoţiile, să fie dezinvolţi în faţa unui public şi să deprindă abilităţi care îi vor ajuta să fie actori pricepuţi în propriile vieţi.

* Asociaţia STEM4RO - 'STREAMagia' este un proiect educaţional prin care elevii vor fi familiarizaţi cu noţiunea de STREAM în special prin activităţi de robotică şi programare, într-un mediu colaborativ, astfel încât fiecare participant să-şi aducă aportul şi să contribuie la realizarea de proiecte care sa uşureze viaţa viitorilor cetăţeni. Asociaţia îşi propune să organizeze ateliere care stimulează gândirea critică şi creativitatea copiilor şi un hackathon în cadrul căruia vor fi prezentate comunităţii proiectele create de elevi pe parcursul proiectului.

Selecţia proiectelor a fost făcută de un juriu format din specialişti în domenii legate de temele Fondului şi reprezentanţi din comunitate. 'La Slatina am căutat proiectele care încurajează micro-comunităţi de copii, tineri, adulţi şi seniori responsabili să se implice, să facă acţiuni de voluntariat şi de creare sau activare a spaţiilor de petrecere a timpului liber din oraş. Astfel, proiectele câştigătoare vorbesc şi despre viitor şi despre patrimoniu şi înţelegerea valorilor culturale comune', a declarat Gabriela Solomon, Director de programe - Fundaţia Comunitară Vâlcea.

O cronică a programului, noutăţi din proiecte, precum şi fotografii de la activităţi, le veţi găsi pe pagina web a programului https://fondulpentruunviitormaibun.ro/ sau pe pagina de Facebook Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi Slatina şi a Fundaţiei Comunitare Vâlcea.

Iniţiativa programului 'Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi' vine ca un răspuns la nevoile reale ale comunităţii şi este o măsură prin care Lidl România şi Federaţia Fundaţiile Comunitare din România îşi propun să sprijine acţiuni relevante, cu impact pe termen lung la nivel local.

Ajuns la ediţia a 5-a, programul s-a desfăşurat până acum în 24 de oraşe din ţară şi a finanţat 160 de iniţiative locale cu o mobilizare impresionantă. Mii de acţiuni civice şi ore de voluntariat, şi zeci de mii de cetăţeni implicaţi direct sau indirect, sunt doar câteva din rezultatele ediţiilor anterioare.

Programul se desfăşoară în această ediţie în 5 comunităţi din ţară: Brăila, Oradea, Slatina, Slobozia şi Sovata cu finanţarea Lidl România, sub umbrela Federaţiei Fundaţiile Comunitare din România, iar în Slatina este gestionat de către Fundaţia Comunitară Vâlcea.

***

Fundaţia Comunitară Vâlcea a debutat ca grup de iniţiativă în 2018 şi s-a înfiinţat în 2019, fiind parte dintr-o mişcare naţională, alături de alte 17 fundaţii comunitare. Fundaţia este o organizaţie apolitică şi funcţionează ca un liant în comunitate, reuşind să conecteze fonduri, oameni şi iniţiative cu scopul de a impacta pozitiv mediul comunitar. Misiunea fundaţiei este să contribuie la consolidarea de comunităţi curajoase care caută să-şi rezolve problemele, în care oamenii se implică, caută soluţii împreună şi luptă pentru drepturile lor, învaţă din greşeli, transformând nevoile în oportunităţi pentru fiecare copil, tânăr, adult şi senior.

Federaţia Fundaţiile Comunitare din România (FFCR) a fost fondată în 2012 şi are rolul de a reprezenta la nivel naţional interesele fundaţiilor comunitare din România care contribuie la construirea unor comunităţi conştiente, generoase, incluzive şi durabile. Federaţia susţine 18 fundaţii comunitare însumând peste 9400 de proiecte şi 86 de milioane de lei în investiţii comunitare.

În prezent, Fundaţiile Comunitare derulează programe în 30 din cele 41 de judeţe din România şi reţeaua este în continuă creştere.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piaţa de retail alimentar din Germania şi Europa. Lidl operează în prezent peste 12.200 de magazine şi peste 220 de centre logistice şi depozite în 31 de ţări. Lidl este un smart discounter care le oferă clienţilor produse cu cel mai bun raport calitate-preţ. În spatele serviciilor şi operaţiunilor din magazine şi centrele logistice stau simplitatea şi orientarea către eficienţă. Design-ul şi structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm. În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acţionează cu responsabilitate faţă de oameni, societate şi mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care îşi îndeplineşte, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.

Persoană de contact:
Gabriela Solomon, Fundaţia Comunitară Vâlcea
Email: [email protected]
Afisari: 11

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].