logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Comunicat de presă - Universitatea din Bucureşti

Universitatea din Bucureşti va acorda titlul de Doctor Honoris Causa profesorului John Hattie, reputat specialist internaţional în domeniul educaţiei şi învăţării

Universitatea din Bucureşti va acorda, în cadrul unei ceremonii care se va desfăşura joi, 24 octombrie 2024, distincţia de Doctor Honoris Causa profesorului John Hattie, reputat specialist în domeniul educaţiei şi învăţării. Evenimentul de acordare a înaltei distincţii va avea loc începând cu ora 14:30, în Sala Senatului Universităţii din Bucureşti (Şoseaua Panduri nr. 90, Bucureşti).

Profesor Emerit al University of Melbourne, Australia, John Hattie a scris 62 de cărţi şi numeroase articole care servesc drept texte fundamentale pentru educatori şi factorii de decizie. Visible Learning for Teachers şi Visible Learning into Action sunt doar două dintre lucrările ce au tradus cercetările complexe în strategii practice care pot fi implementate în sălile de clasă. Cartea sa The Politics of Distraction explorează modul în care forţele politice pot devia atenţia de la practicile bazate pe dovezi în educaţie, reprezentând încă o dovadă a angajamentului său de a se asigura că învăţarea rămâne în centrul politicilor educaţionale.

Profesorul John Hattie se remarcă şi prin angajamentul său ferm pentru popularizarea rezultatelor cercetării, în fiecare an, oferă sute de interviuri presei din întreaga lume, asigurându-se că descoperirile sale informează nu doar cercetătorii, ci şi educatorii, factorii de decizie politică şi publicul larg. Această implicare i-a adus inclusiv Ordinul de Merit al Noii Zeelande şi doctorate onorifice de la London Institute of Education, Marea Britanie, şi University of Augsburg, Germania.

Cea mai influentă contribuţie a profesorului John Hattie vizează zona de înţelegere a feedbackului în educaţie. Cercetările sale au demonstrat că feedbackul este printre cele mai puternice influenţe asupra realizărilor elevilor, o perspectivă care a schimbat practicile în sălile de clasă din întreaga lume. Munca sa a oferit o hartă pentru îmbunătăţirea performanţei elevilor, de la dimensiunea claselor la rolul feedbackului. Nu este vorba doar despre implicarea în dezbateri academice, ci despre asigurarea că această perspectivă se reflectă în practicile de predare din întreaga lume. În acest sens, a semnat şi lucrarea Visible Learning for Teachers, transformând cercetarea în ghiduri practice pe care educatorii le pot aplica.

Dintre cele opt cadre de gândire pentru predare eficientă pe care le propune se remarcă două: faptul că predarea este mai mult despre învăţare decât despre simpla livrare a conţinutului şi că educatorii trebuie să-şi evalueze continuu propriul impact asupra rezultatelor elevilor. După cum spune adesea, educatorii trebuie să treacă de la transferul de cunoştinţe la co-producerea învăţării. Cercetările sale stau la baza programului Visible Learning, care este implementat acum în peste 10.000 de şcoli din întreaga lume.

Acordarea titlului de Doctor Honoris Causa al Universităţii din Bucureşti profesorului John Hattie este un semn de recunoaştere a prestigioasei sale activităţi ştiinţifice la nivel internaţional.
Afisari: 8

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].