Comunicat de presă - Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Sibiu
În primul rând solicităm opiniei publice să ia act că între activitatea desfăşurată în calitate de profesor universitar a domnului Eugen Iordănescu şi calitatea de Director general al Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Sibiu nu există nici o legătură, fiind două aspecte profesionale total diferite.
În acest context, Camera de Comert şi Industrie a României îşi arogă competenţe ce exced cadrului profesional şi legal în care funcţionează şi exprimă opinii lipsite de neutralitate şi obiectivitate, sancţionând a priori o persoană anterior oricărei decizii privind activitatea acesteia, încălcând minima cerinţă a unei prezumţii de nevinovăţie.
Reprezentarea CCIA Sibiu la CCIR a fost mandatata în 2021 de către Adunarea Generala Preşedintelui iar în noul statut se precizează express faptul ca 'Presedintele reprezintă protocolar Camera în cadrul relaţiilor internaţionale şi a relaţiilor cu celelalte Camere de Comert din Romania sau din străinătate, inclusiv cu CCIR.'
Precizăm că directorul general al subscrisei, domnul Eugen Iordanescu, nu are calitatea de angajat al Camerei de Comert si Industrie a Romaniei, dupa cum nici Camera de Comert, Industrie si Agricultura Sibiu nu este subordonata entităţii ce emite comunicatul de presa. Si pentru a înţelege bine toata lumea, CCIA Sibiu este asociaţia constituită la iniţiativa comercianţilor judeţului Sibiu, nu este filială şi nici subordonată în nici un fel Camerei Nationale şi nu are un raport de subordonare faţă de CCIR. Camerele judeţene sunt entităţi juridice autonome, neguvernamentale, apolitice, de interes local, membre de drept prin lege ale Camerei Naţionale.
Justificarea necesităţii pentru care Camera de Comert si Industrie a Romaniei a considerat ca este imperativa emiterea acestui comunicat de presa, rezida chiar din conţinutul său şi se referă la un litigiu pe care l-au promovat în contradictoriu cu Camera de Comert, Industrie si Agricultura Sibiu.
Ceea ce omite însă titularul comunicatului de presă să precizeze, este că au contestat în anul 2023, un statut adoptat în anul 2008 şi care nu îşi mai producea efectele de o perioada lungă de timp, un statut în care Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Sibiu şi-a reglementat, la fel ca orice altă cameră de comerţ judeţeană, organele de conducere în mod gradual, fără a exista o preeminenţă a funcţiei directorului general, dimpotrivă activitatea acestuia fiind controlată de către organele colegiale de conducere. In baza aceluiaşi statut, Camera de Comerţ şi Industrie a României a validat anual, în cadrul şedinţei Adunării Generale a reprezentanţilor Camerelor de Comerţ, atât prezenţa, cât şi votul exprimat de către reprezentanţii Camerei de Comerţ, Industrie si Agricultura Sibiu, inclusiv votul exprimat în cadrul şedinţei din anul 2022, pe care il denunţă atât de vehement în comunicatul de presă.
Ceea ce se omite de asemenea în comunicatul de presă este că în acelaşi litigiu, Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Sibiu a denunţat statutul Camerei de Comerţ şi Industrie a României, deoarece acesta este discriminatoriu, statuează doar drepturi, nu şi obligaţii ale organelor de conducere şi încalcă Legea Camerelor de Comerţ.
Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Sibiu este una dintre camerele de comerţ judeţene ce a avut 'îndrăzneala' să solicite explicaţii despre modalitatea în care este cheltuit bugetul impresionat al Camerei de Comert şi Industrie a României şi în special justificarea îndemnizaţiilor enorme ale organelor de conducere ale entităţii ce emite comunicatul de presă.
La sfârşitul comunicatului CCIR expune o minciună sfruntată privind colaborările CCIA Sibiu cu mediul de afaceri local şi cu organizaţiile din teritoriu. Chiar şi cu CCIR există colaborare şi este achitată cotizaţia, dar nu există comunicare cu grupul de interese de la vârful CCIR, acesta fiind apanajul Preşedintelui care din motive obiective a luat această decizie în urma hotărârilor Adunării Generale.
Ce colaborare doreşte CCIR de la o Camera de Comerţ a cărei Adunare Generală a decis în unanimitate depunerea unei plângeri penale de delapidare împotriva conducerii CCIR?
O Cameră Naţională cu elementele de mai jos, considerăm ca este o Camera Naţională care trebuie reformată din rădăcină:
- cu plângeri la DNA,
- cu Adunări Generale contestate, cu îndemnizaţii de peste 5 milioane de euro intre anii 2017 si 2022 (şi care continuă şi in ziua de astăzi) interzise de lege dar votate de ei înşişi ca beneficiari în Adunarea Generală,
- urmaşi a vestitului Vlasov care acţionează în acelaşi mod ca 'Împăratul',
- cu iniţiativă legislativa a CCIR de mandat fara limită pentru Preşedinte şi Vicepreşedinţi în 2022,
- cu prioritate strategică declarată de Colegiul de conducere 'actualizarea legii nr.355/2007 a Camerelor de Comert pentru preluarea de atribuţii din zona publica şi transpunerea lor în cea Camerală' (extras din Raportul Colegiului de Conducere a CCIR ),
- cu Preşedinte 'Onorific' al CCIR indemnizat cu 90.000 de lei/luna in condiţiile în care Presedintele ţarii primeşte 25.000 de lei/lună
- cu Preşedinţii Camerelor Judeţene îndemnizaţi 'pe persoană fizică' în colegiul şi consiliile de administraţie ale companiilor CCIR, deşi membrii sunt Camerele Judeţene,
Având în vedere cele mai sus expuse, pe care suntem în măsură să le dovedim în orice moment, urmează să luaţi act că scopul comunicatului de presă emis de către Camera de Comert şi Industrie a României nu este în nici un moment acela de a susţine o cauză publică, pentru care nu există la acest moment nici o decizie exprimată de o entitate cu competenţe în materie, grăbindu-se însă în a blama o persoană şi o cameră judeţeană, strict pentru a-şi securiza propriile interese, aflate în acest moment în analiza instanţelor de judecată.
Departamentul comunicare al CCIA Sibiu
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.