logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Comunicat de presă - Caravana Naţională a Egalităţii

Nivelul egalităţii de gen din România a înregistrat o evoluţie oscilantă, în ultimii cinci ani, cu progrese în domeniul educaţiei şi în ceea ce priveşte veniturile femeilor, dar suntem, în continuare, pe penultimul loc în UE la acest capitol. Din punct de vedere economic, ponderea acţionarilor sau asociaţilor femei era la începutul lui 2024 de aproximativ 36,5%, la nivel naţional, în scădere cu peste 17% faţă de anul precedent, potrivit ONRC.

În judeţul Braşov, rezultatele depăşesc media naţională (peste 41%), arată datele termene.ro. A doua ediţie a 'Caravanei egalităţii' - iniţiativă lansată în cadrul mişcării sociale #WeAreHalf, ce îşi propune ca fiecare femeie din România să devină independentă financiar, a reunit, în Braşov, peste 100 de femei antreprenoare, manageri şi activiste, la nivel local şi naţional.

'Dacă am creşte procentul femeilor care sunt active în câmpul muncii cu doar câteva procente, PIB-ul României ar creşte cu miliarde. De un an şi jumătate, împreună cu echipa, am organizat zeci de evenimente, am avut sute de apariţii în media şi mii de postări în social media. Dar cel mai important lucru pe care l-am realizat este că am transformat această mişcare într-o comunitate reală, o comunitate puternică ce numără astăzi 1800 de femei. Şi de abia ne-am încălzit. Aici avem acces la mentori Care să ne ghideze, un network de lideri în afaceri şi în domeniul public şi, pentru prima dată în istorie, un spaţiu în care reflectorul este pus lunar pe noi, femeile.

Pentru că merităm să fim văzute, ascultate şi susţinute', a declarat Mihaela Raluca Tudor, fondatoarea Asociaţiei Solidaritate şi Egalitate şi CEO al TUDOR Communications.

Momentul special al serii a fost un 'call to action' adresat participantelor din sală, invitându-le să se implice într-un program de susţinere şi mentorat, iniţiat şi coordonat de Anda Lupşan, antreprenoare, Blisspire, şi preşedinta Ofa Ugir Braşov.

Programul se concentrează asupra Ionelei Bercu şi Mădălinei Ioana Tigvă, ambele beneficiare ale sprijinului, consilierii psihologice şi coachingului, în valoare de peste 3.000 de euro, oferit de comunitatea braşoveana, prin generozitatea Prof. Univ. Dana Lupsan şi al Otiliei Todor, şi Asociaţia Solidaritate şi Egalitate.

Ionela Bercu, în vârstă de 20 de ani, şi-a construit singură drumul în viaţă după ce, la doar şase ani, mama sa a părăsit familia. A trecut prin numeroase dificultăţi, dar a găsit un refugiu în muzică, văzând-o că pe o modalitate de a-şi exprima sentimentele şi povestea de viaţă. Mădălina Ioana Tigvă este preşedinta Asociaţiei pentru Dezvoltare Durabilă şi Integrare Profesională (ADDIP) şi autoare a volumului 'Taine şi poveşti'. Povestea ei de viaţă este impresionantă - după ce a trăit mulţi ani într-un centru de plasament, Mădălina coordonează acum un ONG care se ocupă de 30 de copii defavorizaţi.

'Am o carieră de 15 ani în domeniul resurselor umane în companii mari şi foarte mari şi alţi şase ani în management operaţional. La fabrica pe care o conduc, aproape 80% din personal este format din femei, inclusiv în poziţii tradiţional ocupate de bărbaţi. Poate acest lucru face fabrica specială şi i-a adus succesul de-a lungul anilor. Faptul că am reuşit să susţin femeile în roluri cheie îmi confirmă zi de zi cât de importantă este egalitatea de gen. Cred că rolul meu nu este doar de a creşte business-ul, ci de a creşte oameni. Îmi doresc să îi susţin în evoluţia lor, fie ea profesională, financiară sau spirituală. În acest fel, business-ul creşte în mod natural. Egalitatea de gen nu înseamnă doar şanse egale, ci şi un spaţiu în care fiecare persoană, indiferent de gen, poate să evolueze şi să îşi atingă potenţialul Maxim', a adăugat Violeta Balint, Director General al fabricii Sennheiser Braşov.

A doua ediţie a Caravanei #WeAreHalf a fost găzduită de cinema Modern şi a reunit o serie de personalităţi feminine din Braşov şi Bucureşti, care şi-au prezentat poveştile de succes, dar şi provocările pe care au fost nevoite să le depăşească.

Pe scenă au urcat:
Violeta Balint, Director General al fabricii Sennheiser Braşov
Aurelia Florea, Director dezvoltare organizaţională şi experienţa angajaţilor Miele Braşov
Simona Şandru, Preşedinta şi fondatoarea Global Women TechLeaders şi director de Proiecte IT la Pentalog
Mioara Iofciulescu, CEO Atlantis şi fondatoarea Academiei de Artă Handmade Bucureşti
Florentina Opriş, Healthy Life Coach
Patricia Corlade, CEO Elite Cars Leasing
Cosmina Dinu, Co-fondatoarea comunităţii ROMO
Amalia Nicoleta Coman, Coordonator de ţară pentru România, Direcţia generală de sprijin pntru reforme structurale a Comisiei Europene.

A doua ediţie a 'Caravanei Naţionale a Egalităţii' a inclus, de asemenea, traininguri de upskilling, oferite gratuit de specialişti cu o vastă experienţă. Otilia Todor, psiholog clinician, doctor, a susţinut seminarul de dezvoltare personală, 'Empowering - Un atelier pentru încredere şi echilibru'. Loredana Iancu, expert financiar, a susţinut atelierul, Preia controlul: Ghidul femeii către
Independenţa financiară'.

Ambasadoarele evenimentului au fost:
Alexandra Bădiţă, fondatoare Academia de Journaling şi educator de storytelling& journaling
Cătălina Raţiu, fondatoare Dalistic Team
Corina Grigore, fondatoare GammaPrint
Diana Lupu, antreprenor în domeniul legislaţiei şi cel al educaţiei
Felicia Akkaya, antreprenor în domeniul educaţiei şi sănătăţii
Roxana Bălaşa, CEO Allegria Residence
Sabrina Coroiu, partener al francizei Logiscool pe Braşov
Dana Lupşa, conferenţiar universitar doctor în management la Facultatea de Ştiinţe Economice şi Administrarea Afacerilor din cadrul Universităţii Transilvania şi preşedintele Asociaţiei Happy Moms
Mihaela Ramona Florea, fondatoarea Slim & Fit Studio
Mihaela Maris, membră fondatoare şi vicepreşedinta a Fundaţiei The Duke of Edinburgh's Internaţional Award
Anca Sumănaru Vasiliu, Communication Responsible Autoliv
Laura Savu, fondatoare Women Rally
Ana Maria Boghean, co-fondatoare ONG, consilieră generală a Municipiului Bucureşti
Alexandra-Ioana Crivineanu, manager clinică medicală privată, consilieră locală a Municipiului Braşov.

'Le mulţumim tuturor femeilor influenţe din comunitatea locală a Braşovului şi nu numai pentru faptul că au acceptat să fie alături de noi şi să ne inspire cu poveştile lor. Suntem onoraţi că numele lor s-a alăturat galeriei de portrete feminine din campania #WeAreHalf, unde s-au adunat peste o sută de femei care au în portofoliul lor uman semene ale lor cărora le-au redat vocea pierdută, demnitatea călcată în picioare, visurile negate, libertatea de a fi cine vor să devină. Le-au redat aripile egalităţii de şanse, îndelung ciuntite ori rărite de prejudecăţi, de istorie şi alte contexte nefavorabile. Timp de o seară am sădit seminţele unei transformări pentru o lume mai bună pentru femei şi implicit pentru noi toţi', a spus Daniela Palade Teodorescu, co-fondatoare Asociaţia Solidaritate şi Egalitate.

Partener principal al #WeAreHalf este Kaufland România, iar partenerii tradiţionali şi locali ai evenimentului au fost Sennheiser, Exim Banca Românească, TUDOR Communications, Allegria Residence, Elite Cars Leasing, PROAFACERI.com, OFA UGIR, Blisspire, Blomster, Cinema Modern, Vincon Vrancea, cu Rose Verite. Parteneri media - Agerpres şi Grupul Iubim Braşovul.

Campania #WeAreHalf a generat, încă de la lansarea sa din martie 2023, un impact important în societatea românească. Obiectivul principal al campaniei lansate de Asociaţia Solidaritate şi Egalitate, în parteneriat cu TUDOR Communications, este de a promova la nivel naţional egalitatea de gen, combaterea discriminării şi violenţei împotriva femeilor şi susţinerea implicării acestora în mediul economic, antreprenorial şi politic. În noiembrie, Asociaţia Solidaritate şi Egalitate a lansat campania 'Nominalizează o Femeie Extraordinară', prin care femeile sunt încurajate să vorbească public despre realizările lor şi să devină parte dintr-o expoziţie uriaşă intitulată #WeAreHalf.
Afisari: 13

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].