Comunicat de presă - World Vision România
Lansarea primului studiu dedicat 'Evaluării problemelor educaţionale ale învăţământului simultan'
Lecţie deschisa & dezbatere în teren: Solutii, compromis sau desfiinţare?
Când: vineri, 4 octombrie, ora 09:00
Unde: Şcoala Gimnazială Nr.1 Vânătorii Mici, judeţul Giurgiu - şcoală cu învăţământ în sistem simultan (asistăm la o lecţie deschisă)
Potrivit datelor Ministerului Educaţiei, 111.755 de elevi de clasele primare şi gimnaziale învăţau în sistemul de învăţământ simultan, 92% fiind copii din mediul rural. Procentual, sistemul de
învăţământ simultan cuprinde 7,1% din elevii din întreaga ţară.
Cu o zi înainte de Ziua Educaţiei, celebrată anual pe 5 Octombrie, vorbim despre una dintre cele mai mari probleme ale sistemului de educaţie din România, care afectează în principal elevii din mediul rual: învăţământul simultan, această durere surdă a şcolii de la sate pe care cu toţii o cunoaştem, dar pentru care nu s-au găsit încă soluţii.
De Ziua Educaţiei, chiar într-o şcoală de la sat cu predare în sistem simultan, World Vision România lansează studiul 'Evaluarea problemelor educaţionale ale învăţământului simultan', prima analiză în profunzime a modului în care acest sistem reuşeşte, în fapt, să ofere acces la educaţie de calitate copiilor. Studiul a fost realizat cu sprijinul partenerului principal al proiectului, LIDL România.
Învăţământul simultan este specific şcolilor din mediul rural. Fie că vorbim de Simultan II (adică două clase simultane), Simultan III, sau chiar Simultan IV - acolo unde în structura clasei elevi sunt patru clase.
Studiul de evaluare a problemelor din învăţământul simultan în România şi-a propus următoarele obiective:
- Identificarea problemelor cu care se confruntă cadrele didactice din învăţământul simultan;
- Identificarea sprijinului didactic de care au nevoie cadrele didactice din învăţământul simultan;
- Index de soluţii alternative, sau de îmbunătăţire a accesului copiilor din zonele depopulate sau izolate la educaţie.
Metodologia utilizată în cadrul studiului a fost de tip cantitativ, prin anchetă pe bază de chestionare aplicate în rândul învăţătorilor, profesorilor diriginţi din clase de simultan. Eşantionul rezultat a avut un volum de 402 respondenţi, cadre didactice din învăţământul simultan, iar studiul are reprezentativitate naţională.
În plus, World Vision România lansează noua abordare a proiectului Pâine şi Mâine dedicat în noul an şcolar exclusiv elevilor ce studiază în regim simultan. După un apel public către şcoli, 19 unităţi de învăţământ din 12 judeţe au intrat în program, mai exact 1030 de elevi de şcoală primară. Astfel, în noul an scolar prin noua abordare, pe lângă masa caldă oferită elevilor şi cele două ore de educaţie remedială, proiectul va include:
- realizarea unei evaluări aprofundate la nivelul unităţii de învăţământ, a elevilor şi respectiv al cadrelor didactice care vizează înţelegerea unor aspecte legate de infrastructura şcolară, situaţia si vulnerabilităţile elevilor şi a familiilor acestora, dar şi o întelegere a situaţiei actuale cu privire la predarea în simultan.
- Desfăşurarea unor cursuri de formare dedicate cadrelor didactice care predau în simultan pentru a veni în sprijinul lor, pentru îmbunătăţirea actul de predare în regim simultan şi
completarea informaţiilor.
- Dotarea scolilor, acolo unde este cazul, cu aparatură digitală şi pregătirea cadrelor didactice pentru integrarea digitalizării în procesul de predare.
- Şcoala Părinţilor cu focus pe educatie, nutriţie şi sănătate.
- Activităţi de educaţie non formală pentru elevi pe tot parcursul anului şi pe perioada verii în timpul şcolii de vară.
World Vision România derulează de opt ani programul 'Pâine şi Mâine' (link)
Rezultatele programului:
- jumătate dintre şcoli raportează o prezenţă a copiilor de 99%, iar o treime de 100%;
- 74% apreciază că prezenţa la şcoală a copiilor a crescut cu mai mult de 40%;
- 85% dintre copii şi-au îmbunătăţit rezultatele la matematică, iar 82% la limba română.
AGENDA EVENIMENTULUI
9:00 - 9:20 Lecţie deschisă - cum arată o oră de predare în simultan - Şcoala Gimnazială Nr. 1 Vânătorii Mici, judeţul Giurgiu
9:20 - 9:35 Prezentarea Rezultatelor Studiului - Mihaela Nabăr, Director executiv World Vision România/ Prezentarea noii abordări a programului 'Pâine şi Mâine'
9:35 - 10:30 Dezbatem:
- Cât de mult afectează învăţământul simultan accesul real la educaţie al copiilor?
- Ce nevoi au profesorii din învăţământul simultan?
- Soluţii - poate fi învăţământul simultan cu adevărat eficient?
- Cum poate o şcoală care are predare în simultan să treacă în sistemul tipic? Există soluţii?
- Cum poate parteneriatul public - privat să îmbunătăţească accesul copiilor din mediul rural la educaţie de calitate
Intervenţia autorităţilor, reprezentaţilor şcolii şi partenerilor
Ministerul Educaţiei
Inspectoratul Şcolar Judeţean Giurgiu
Consiliul Judeţean Giurgiu
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului
Reprezentant partener corporate -LIDL România
Director şi profesori şcoală 'Vânătorii mici'
Perspectiva părintelui
10:30 - 10:45 Conferinţă de presă
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].