Comunicat de presă - Primăria Sectorului 2
Digitalizarea actelor de stare civilă continuă
Primăria Sectorului 2, prin Direcţia Publică de Evidenţă Persoane şi Stare Civilă Sector 2 (DPEPSC Sector 2), a înregistrat săptămâna aceasta, pe 24 septembrie 2024, primul act de căsătorie în format digital din Bucureşti, prin 'Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă - S.I.I.E.A.S.C.'.
Înregistrarea exclusiv în format digital a actelor de căsătorie la nivelul DPEPSC Sector 2 este urmarea implementării proiectului 'Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă - S.I.I.E.A.S.C.', proiect cofinanţat de Uniunea Europeană.
Precizăm că proiectul S.I.I.E.A.S.C. este derulat de Ministerul Afacerilor Interne (Direcţia Generală pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei şi Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor) în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi Autoritatea pentru Digitalizarea României.
Cum se obţine în Sectorul 2 certificatul de căsătorie în format digital
Unul dintre viitorii soţi efectuează o programare pentru oficierea căsătoriei, prin care confirmă ora şi data oficierii căsătoriei.
Programarea se poate face online, pe siteul Primăriei Sector 2 accesând https://casatorii.pentrusectorul2.ro sau la ghişeul de relaţii cu publicul din str. Chiristigiilor nr. 11-13, sector 2. Programarea online se poate înregistra cu cel puţin 30 de zile înainte de oficierea căsătoriei.
La efectuarea programării online, se primeşte un email/sms cu mesajul: 'Este obligatoriu să rezervaţi un interval orar accesând link-ul https://depunere.casatorii.pentrusectorul2.ro/index.php/programare-casatorii', pentru depunerea documentelor în aplicaţia S.I.I.E.A.S.C.
Important de menţionat este faptul că serviciul online de programare, atât pentru oficierea căsătoriei, cât şi pentru depunerea documentaţiei, nu elimină cerinţa legală ca ambii soţi să se prezinte în termenul legal în faţa ofiţerului de stare civilă, pentru a completa declaraţia de căsătorie.
Depunerea declaraţiei de căsătorie şi a documentelor necesare se face la sediul DPEPSC Sector 2 - Serviciul de Stare Civilă, str. Chiristigiilor nr. 11-13, Sector 2, Bucureşti de către viitorii soţi, cu 11-30 de zile înainte de oficierea căsătoriei, termen în care se cuprind atât ziua în care a fost făcută declaraţia de căsătorie, cât şi ziua în care se oficiază căsătoria.
La momentul depunerii dosarului în vederea încheierii căsătoriei se poate opta pentru emiterea certificatului de căsătorie în format imprimat şi/sau certificatului în format digital.
Digitalizarea DPEPSC Sector 2 continuă
DPEPSC Sector 2 continuă procesul de digitalizare a faptelor şi actelor de stare civilă, pentru înregistrarea în S.I.I.E.A.S.C., în format digital, a evenimentelor de viaţă 'naştere' şi 'deces', deşi termenul de implementare stabilit iniţial la data de 24.09.2024 a fost prorogat până la data 31.03.2025, la nivel naţional, prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 111 din 11 septembrie 2024.
La nivelul DPEPSC Sector 2 se preconizează iniţierea înregistrării actelor de naştere şi emiterea certificatelor în S.I.I.E.A.S.C începând cu data de 01.10.2024, iar a actelor de deces începând cu data de 07.10.2024.
Prin implementarea 'Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă - S.I.I.E.A.S.C.' se urmăreşte eficientizarea activităţii serviciilor oferite cetăţenilor şi reducerea timpului de soluţionare a cererilor referitoare la înregistrarea actelor de stare civilă şi eliberarea certificatelor specifice celor trei momente primare de viaţă: naştere, căsătorie, deces.
Eficientizarea activităţii presupune o mai bună colaborare între serviciile informatice de la nivel central şi local în prelucrarea datelor, reducerea timpului de soluţionare a cererilor cetăţenilor, ca urmare a digitalizării acestor operaţiuni, precum şi gestiunea electronică a acestor documente.
Biroul Comunicare cu Mass-Media şi Promovarea Instituţiei
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].