Comunicat de presă - Primăria Sectorului 2
Astăzi, 03.09.2024,
În temeiul prevederilor:
* Art. 7 alin. (2) clin Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
* Hotărârea Guvernului nr. 831 /2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică;
* Hotărârii Consiliului Local Sector 2 nr. 101/2022 privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti,
Primăria Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului ele elaborare a proiectului următorului act normativ:
Proiect de hotărâre privind aprobarea Metodologiei de acordare a ajutoarelor comunitare în natură.
Problema identificată: Din analiza ultimilor 4 ani, în care au fost derulate două programe de acordare ele ajutoare materiale constând în: tichete sociale în vederea achiziţionării de produse farmaceutice/dispozitive medicale şi tichete sociale în vederea
achiziţionării de produse alimentare, s-a constatat faptul că un număr tot mai mare de persoane aflate în risc ele marginalizare socială, şi care au încercat să acceseze aceste programe, rămân pe listele de aşteptare.
Soluţia propusă: Prin proiectul de hotărâre privind aprobarea Metodologiei de acordare a ajutoarelor comunitare în natură se urmăreşte crearea unui nou program de acordare a tichetelor sociale, destinat să vină în sprijinul unui număr mai mare de beneficiari, faţă de programele anterioare. Se urmăreşte, de asemenea, creşterea valorii tichetelor sociale maxim acordate/beneficiar la 500 lei maxim/beneficiar pe fiecare program ş i simplificarea celor 2 programe prin depunerea unui singur dosar.
Impactul scontat: Adoptarea unor astfel de măsuri are ca scop menţinerea unui standard minim de viaţă şi prevenirea marginalizării sociale şi a instituţionalizării, respectiv menţinerea în comunitate a persoanelor provenind din grupuri vulnerabile.
Documentaţia aferentă proiectului de hotărâre privind aprobarea Metodologiei de acordare a ajutoarelor comunitare în natură include anexe, referat de aprobare, raport de specialitate, notă justificare urgenţă şi raport de specialitate comun.
Documentaţia poate fi consultată:
* pe site-ul Primăriei Sectorului 2 - www.ps2.ro, la secţiunea 'Consiliul Local ' subsecţiunea 'Informare şi consultare publică';
* la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului Bucureşti din str. Chiristigiilor nr. 11 - 13, Sector 2;
* proiectul de hotărâre poate fi descărcat de pe site-ul Primăriei Sectorului 2 - www.ps2.ro, la secţiunea 'Consiliul Local' subsecţiunea 'Informare şi consultare publică'
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de hotărâre supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data ele 13.09.2024:
* ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: [email protected];
* prin poştă, pe adresa din str. Chiristigiilor nr. 11 - 13, Sector 2;
* la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului Bucureşti, Serviciul Registratură, Relaţii cu Publicul, la adresa str. Chiristigiilor nr. 11 - 13, Sector 2, între orele:
Luni, Marţi şi Miercuri: 08:30-16:30
Joi: 08:30-18:30
Vineri: 08:30-14:00
Materialele transmise vor purta menţiunea 'Propuneri pentru proiectul de hotărâre privind aprobarea Metodologiei de acordare a ajutoarelor comunitare în natură'.
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare ele recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, www.ps2.ro, la secţiunea 'Consiliul Local' subsecţiunea 'Informare şi consultare publică'.
Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris, va fi justificată în scris.
Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul ele act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică, până la data de 13.09.2024.
Pentru in formaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date ele contact: telefon: 02 12096000-int. 472/155, e-mail: [email protected]. persoană de contact: Duinea Corina Iosefina.
Potrivit prevederilor art. 7 alin. (13) din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul reglementării unei situaţii care, din cauza circumstanţelor sale excepţionale, impune adoptare de soluţii imediate, în vederea evitării unei grave atingeri aduse interesului public, proiectele de acte normative se supun adoptării în procedură de urgenţă prevăzută de reglementările în vigoare, anterior expirării termenului prevăzut la
art.7 alin (2) din lege, astfel că, în vederea derulării acestui proiect în cursul anului 2024, acesta va fi supus aprobării Consiliului Local al Sectorului 2 în şedinţa ordinară a Consiliului Local al Sectorului 2, ce va fi convocată în cursul lunii septembrie 2024,
după data de 13.09.2024.
PRIMAR,
RADU-NICOLAE MIHAIU
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].