Comunicat de presă - Primăria Municipiului Sibiu
30 septembrie, termen limită de depunere a declaraţiei pentru taxa de salubrizare în cazul imobilelor nelocuite
Reamintim sibienilor faptul că în 30 septembrie expiră termenul pentru depunerea unor declaraţii şi plata taxelor şi impozitelor locale aferente semestrului II al acestui an fiscal.
1. Scutirea de la plata taxei de salubrizare aferente anului 2024 pentru imobilele nelocuite se face în baza unei declaraţii care trebuie depusă anual, până la data de 30 septembrie. Conform datelor Direcţiei Fiscale a Municipiului Sibiu, aproximativ 3.900 de sibieni mai trebuie să depună declaraţia. Aceasta trebuie să fie însoţită şi de o confirmare din partea Asociaţiei de Proprietari şi/sau orice alt document care să ateste faptul că imobilul este nelocuit/nefuncţional.
Declaraţia şi documentele aferente se pot transmite:
- în format electronic:
- prin platforma de salubrizare de pe https://www.salubrizare.sibiu.ro
- prin e-mail: [email protected]
- în format tipărit:
- la registratura Direcţiei Fiscale de pe str. Turismului nr. 15A
!! Cei care nu vor depune această declaraţie vor plăti o taxă de salubrizare în cuantum penalizator egal cu dublul valorii abonamentului standard, adică 84 de lei/lună.
2. De asemenea, data de 30 septembrie este termenul limită pentru plata taxelor şi impozitelor locale cu debit, aferente celui de al doilea semestru al anului. De la începutul anului şi până în prezent de la persoane fizice şi juridice s-a încasat suma totală de 120,55 milioane de lei. De la persoanele fizice s-a încasat 82% din totalul care trebuie încasat până la finalul acestui an, iar în cazul persoanelor juridice s-au plătit 64% din taxele şi impozitele în debit, însă firmele achită în general la termenul de scadenţă - în acest caz, pentru semestrul II, data de 30 septembrie, procentul urmând să crească considerabil la acea dată.
Sibienii au la dispoziţie o serie de opţiuni pentru plata acestor taxe, atât online, cât şi la ghişeu.
Mijloace electronice de plată:
- platforma e-administraţie a municipiului Sibiu - https://e-administratie.sibiu.ro
- aplicaţia mobilă e-Primăria Sibiu
- Plată Express - fără autentificare, pe www.sibiu.ro (e necesar codul de bare de pe decizia de impunere anuală primită de cetăţeni la adresa de domiciliu)
- ordin de plată (internet banking) - se va specifica la beneficiar MUNICIPIUL SIBIU, cod identificare fiscală 4270740 şi contul IBAN corespunzător obligaţiei fiscale, disponibil pe www.sibiu.ro, secţiunea Informaţii Publice - subsecţiunea Conturi IBAN: https://www.sibiu.ro/index.php/primaria/conturi_iban.
- Ghiseul.ro
Alte modalităţi de plată:
- Ghişeul digital, amplasat în sediul central al Primăriei, la intrarea dinspre Piaţa Mică, disponibil non-stop, inclusiv după încheierea programului instituţiei şi în weekend
- Ghişeele Direcţiei Fiscale de pe str. Turismului nr.15A şi cele din sediul de pe str. Samuel Brukenthal nr. 2. Programul este disponibil aici: https://sibiu.ro/primaria/serviciu/183)
- Staţiile de plată SelfPay din magazinele Profi, Carrefour, Kaufland, agenţii CEC, etc.
- Reţeaua BRD - Groupe Societe Generale, prin scanarea codurilor de bare de pe decizia de impunere
- Oficiile poştale din municipiul Sibiu
Serviciul Comunicare, Sănătate Publică şi Tineret
Primăria Municipiului Sibiu
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].