Comunicat de presă - Record la cea de-a treia ediţie a L'Étape Romania by Tour de France
Record la cea de-a treia ediţie a L'Étape Romania by Tour de France. 2.500 de concurenţi au trăit magia celui mai mare festival de ciclism din România
Pe 1 septembrie, legendara competiţie L'Étape România by Tour de France a stabilit un nou record de participanţi, reconfirmându-se ca cel mai mare eveniment de ciclism de şosea din România, un adevărat festival desfăşurat într-o atmosferă încărcată de bucurie, emoţie şi spirit competitiv
2.500 de ciclişti amatori şi profesionişti, au luat parte la competiţie şi au concurat pe trei trasee, unul dintre ele fiind dedicat şi copiilor de peste 8 ani
Atmosfera de festival s-a datorat sponsorilor evenimentului, prezenţi în Race Village-ul amplasat în Piaţa Constituţiei, care au surprins atât cicliştii, cât şi vizitatorii cu activări de poveste, concursuri cu premii şi cadouri personalizate, contribuind astfel la o experienţă memorabilă pentru toţi cei prezenţi în Race Village
Mii de persoane au încurajat cicliştii pe trasee, într-o atmosferă de sărbătoare
Bucureşti, 3 septembrie 2024: A treia ediţie L'Étape România by Tour de France a adunat la start cca. 2.500 de ciclişti, mii de vizitatori în Piaţa Constituţiei şi spectatori pe traseele evenimentului. Toţi aceştia au trăit experienţa de top oferită de brandul Tour de France şi atmosfera unui festival de ciclism.
L'Étape by Tour de France reprezintă o competiţie destinată amatorilor şi cicliştilor cu experienţă, din ţară sau de peste hotare, care vor să pedaleze pe bicicletă de şosea sau mountain bike.
Evenimentul a oferit trei curse destinate tuturor abilităţilor: City Adventure - 14 km, unde s-au putut înscrie şi copii de peste 8 ani, The Ride - 42 km şi The Race - 85 km. Din cei cca. 2.500 de concurenţi ce au luat statul duminică , 600 au fost înscrişi la cursa de 14 km, în timp ce celelalte două curse mai competitive, The Ride de 42 km şi The Race de 85 km, au provocat peste 1900 ciclişti să se alinieze pentru a porni pe străzile Bucureştiului fără trafic.
Câştigători, cifre notabile, tradiţie & legendă:
L'Étape Romania a atras anul acesta în capitală ciclişti din 20 ţări, cei mai numeroşi fiind veniţi din Bulgaria.
Peste 350 de copii şi adolescenţi au luat startul în concurs, iar veteranul evenimentul a fost în vârstă de 79 ani.
În Race Village a fost amenajat, cu ajutorul A.S.O., organizatorii internaţionali ai evenimentului, Muzeul Tour de France. Cei prezenţi au putut descoperi proiecţii dedicate istoriei Turului Franţei şi cicliştilor de top, dar şi exponate simbolice care fac Turul Franţei atât de special.
Celebrul tricou galben, simbol al victoriei, excelenţei şi determinării, revine primilor ciclişti amatori sosiţi la masculin/feminin în cursa The Race de 85 km, respectiv The Ride de 42 km, conform tradiţiei L'Étape. Acesta a fost câştigat în acest an de Iryna Vasylieva şi de Emanuele Scipione pe traseul de 85 km, campionii pe traseul de 42 km fiind Brigitte Belu şi Matei Paris.
Tricoul verde, marcă a îndrăznelii, vitezei şi explozivităţii, revine cicliştilor amatori cu cel mai bun timp la masculin/feminin pe secţiunea de SPRINT (300m). Aceştia au fost Camelias Vele (23.2 secunde) şi Kostadin Kostadinov (22 secunde), participanţi pe traseul de 85 km, respectiv Antonia Orzan (24 secunde) şi Matei Cucu (23 secunde), înscrişi pe traseul de 42 km.
Tricoul alb revine celor mai rapizi tineri cu vârste sub 25 de ani, la masculin/feminin, pentru cursa The Race 85 km, respectiv The Ride 42 km. Câştigătorii tricoului alb au fost Andreea Manarca şi Matei Teodorescu, participanţi pe traseul de 85 km, respectiv Brigitte Belu şi Matei Paris, înscrişi pe traseul de 42 km.
Câştigătorii invitaţiilor L'Étape du Tour 2025 sunt: Iryna Vasylieva, Teodora Savic Popovic, Cecilia Dalvaru, Emanuele Scipione, Matei Teodorescu, Petrişor Rădoi.
Sub deviza Recycling - CURSA FĂRĂ POLUARE, Reciclad'OR şi Remat Holding au oferit concurenţilor şi spectatorilor posibilitatea de a colecta separat deşeurile reciclabile.
L'Étape Romania, deşi doar la a treia ediţie, este deja una dintre cele mai mari curse din L'Étape Series.
'Ne bucurăm că putem raporta un nou record de participanţi la cea mai importantă cursă de şosea din Romania. împreună am pus Romania pe harta evenimentelor de top din Europa, L'Étape Romania fiind clasată în top 3 cele mai mari şi mai bine organizate din seria internaţională de 30 de evenimente din 25 de ţări. Mulţumim autorităţilor care s-au implicat în organizarea în siguranţă a curselor, sponsorilor, partenerilor media şi participanţilor. Vă aşteptăm la ediţia 2025 să stabilim un nou record al bucuriei pedalatului la orice vârstă', declară Tudor Ştefan MOocuţa, CEO MPG.
L'Étape România by Tour de France este un eveniment cu o logistică foarte specială. Peste 8 luni de pregătire, mii de ore de muncă în echipă a peste 300 de tehnicieni, specialişti în comunicare şi implementare din partea organizatorilor, autorităţilor, agenţiilor partenere şi sponsorilor, peste 400 de voluntari, peste 300 de poliţişti şi jandarmi, peste 100 de autovehicule de securitate şi intervenţie în ziua cursei, peste 5.000 de garduri de siguranţă şi multă determinare pentru a oferi tuturor pasionaţilor de ciclism o experienţă memorabilă.
Rezultatele finale şi mai multe detalii despre competiţia locală se găsesc pe site-ul oficial: https://romania.letapebytourdefrance.com şi pe paginile oficiale:
Facebook: https://www.facebook.com/letaperomania şi Instagram: https://www.instagram.com/letaperomania.
Numeroase companii de top din România s-au alăturat celui mai puternic brand de ciclism din lume. Presenting Partner este Decathlon, iar Sponsor Oficial este Skoda, alături de care s-au implicat, în calitate de sponsori, Dorna şi RTPR.
Furnizorii oficiali ai evenimentului sunt: Powerbar, URSUS, Paste Băneasa, Lindab, Reciclad'Or, Remat Holding, Agriro Fresh & Oliveris, ESX, Black Cab, Terapie pentru mişcare, JW Marriott Bucharest Grand Hotel, De Coltesti-Torockoi, Gramofon, Lura, Herbalsana.
Partenerii evenimentului sunt: Primăria Municipiului Bucureşti, Maya Textil, Farmacia de detergent, CPI Security, MTB Academy, Bălaşa Percussion, SMURD şi VESTA.
Europa FM susţine evenimentul în calitate de Partener Media Principal, căruia i s-au alăturat TVR, Adevărul, Click!, G4Media, GSP.ro, Revista BIZ, Revista CAariere, Ziarul Bursa, Klarmedia - Partener monitorizare presă, GabrielSolomon.ro, Ridersclub.ro, Sportya.net şi Biciclistul.ro.
Decathlon sprijină acest eveniment pentru al treilea an consecutiv. Anul acesta, pe lângă sponsorizarea tricourilor din kit-ul de participare, Decathlon a fost prezent cu un stand cu accesorii pentru ciclişti şi un atelier pentru reglaje de ultim moment. Decathlon, cunoscut pentru misiunea sa de a face sportul accesibil tuturor, continuă să promoveze un stil de viaţă activ şi sănătos prin sprijinirea evenimentelor sportive de prestigiu.
Partenerii instituţionali care au susţinut evenimentul sunt Ambasada Franţei, Institutul Cultural Francez, Federaţia Română de Ciclism şi Primăria Capitalei.
L'Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon este organizat de MPG România, lider de piaţă pe segmentul proiectelor sportive adresate participanţilor amatori, cu o experienţă semnificativă, care include organizarea a peste 8.000 de evenimente sportive, pe parcursul a peste 27 de ani de activitate. Logistica complexă a evenimentului este implementată în parteneriat cu MTB Academy.
Conceptul evenimentului L'Étape by Tour de France aparţine Amaury Sport Organisation (A.S.O.), Franţa, liderul mondial în organizarea curselor de ciclism şi deţinătorul legendarului brand Tour de France.
Mai multe detalii despre seria globală de evenimente şi despre competiţia locală se găsesc pe site-ul oficial romania.letapebytourdefrance.com, iar cei care doresc să intre în cursă se pot înscrie în secţiunea REGISTRATION. Informaţii la zi se găsesc pe profilurile de
Facebook: https://www.facebook.com/letaperomania şi
Instagram: https://www.instagram.com/letaperomania/.
Despre A.S.O.
Datorită prestigioasei competiţii Turul Franţei, unul dintre cele mai populare evenimente sportive internaţionale din lume, clasice prestigioase precum Paris-Roubaix, Liege-Bastogne-Liege, Fleche Wallonne şi Paris-Tours, precum şi curse pe etape precum Paris-Nisa, Critérium du Dauphiné şi Vuelta a Espana, A.S.O. este liderul mondial în organizarea curselor de ciclism, cu 100 de zile de competiţie în fiecare an. Globalizarea ciclismului este unul dintre domeniile sale majore de dezvoltare. Cu Turul Arabiei Saudite, Turul Deutschland şi organizarea Cursei Arctice a Norvegiei, A.S.O. continuă să contribuie energic la creşterea ciclismului ca exemplu de transport durabil pentru centrele oraşelor.
Despre L'Étape by Tour de France
L'Étape by Tour de France este lider mondial în evenimente de ciclism cu participare în masă, cu evenimente desfăşurate în peste 25 de ţări şi peste 30 de evenimente globale. L'Étape by Tour de France oferă cicliştilor amatori posibilitatea de a concura sau de a experimenta o etapă de Turul Franţei chiar la ei acasă. Turul Franţei este cel mai recunoscut eveniment sportiv anual din lume şi este o marcă premium pentru ciclism.
Despre MPG România
MPG România, fondată în 1997, este lider de piaţă şi creatoare de tendinţe privind marketingul sportiv şi managementul de evenimente, cu cel mai mare portofoliu de proprietăţi sportive pentru amatori din România. Agenţia coordonează peste 1.000 de evenimente sportive pe an, în care combină know-how-ul specializat cu o implementare fără rival, ceea ce oferă experienţe care aduc bucurie oamenilor şi soluţii personalizate pentru mărci locale şi globale.
Detalii despre MPG România se găsesc pe: www.mpg.com.ro.
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].