logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Comunicat de presă - Festivalul Internaţional Transilvania Fashion

Ediţia 2024 a Festivalului Internaţional de Modă Transilvania Fashion - Powered by Banca Transilvania va avea loc la Cluj-Napoca în perioada 6-8 Septembrie 2024.

Evenimentul este organizat de Asociaţia Culturală Pro Transilvania împreună cu Asociaţia 'Produs de Cluj', în colaborare cu European Fashion Council şi FashionTV, cu sprijinul Primăriei şi Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca şi al Consiliului Judeţean Cluj.

Parte a unui ciclu de evenimente dedicate prezentării, promovării şi premierii creativităţii şi excelenţei în domeniu, Festivalul Internaţional Transilvania Fashion (FITF) transformă Clujul, timp de trei zile, în capitala est-europeană a modei.

'Poate unul dintre cele mai importante aspecte legate de FITF este că, anul acesta, în premieră, am depăşit graniţele europene. Este prima ediţie a festivalului când avem prezente colecţii şi de pe alte două continente: Asia şi Africa.

Într-o Cetate milenară cu profunde rădăcini culturale, suntem bucuroşi să putem completa paleta de evenimente bogată în diversitate oferită publicului clujean - TIFF, Untold, Electric Castle, Toamna Muzicală Clujeană, Balul Operei, Opera Aperta, Jazz in the Park, Zilele Clujului, Zilele Culturale Maghiare, Sports Festival sau Transylvania Open - cu un festival internaţional de modă, o creaţie clujeană cu o tradiţie de peste trei decenii. Cu un palmares spectaculos, ediţia 2024 a festivalului este o platformă de exprimare a creativităţii celor 112 designeri din 10 ţări, selectaţi din numărul mare de cereri de participare şi grupaţi în 16 prezentări în fiecare seară a evenimentului.

Avem deja şi o noutate pentru ediţia 2025, când festivalul se va desfăşura pe durata a patru zile, de joi până duminică, tocmai pentru a da posibilitatea unui cât mai mare număr de designeri să participe la eveniment', a declarat dr. Matei Miko, Preşedinte şi Producător al Festivalului Internaţional Transilvania Fashion.

Locul de desfăşurare al Festivalului Internaţional Transilvania Fashion - Powered by Banca Transilvania este esplanada Centrului de Cultură Urbană din Parcul Central din Cluj-Napoca, ce va fi transformat, cu ajutorul unei logistici impresionante de catwalk, sunet, lumină şi ecrane LED, într-un superb amfiteatru în aer liber, străjuit de impunătoarea clădire a Cazinoului şi de istorica Fântână Arteziană amenajate în 1897 şi inspirate de clădirile celebrului Palat Sanssouci de la Potsdam.

La această ediţie a FITF participă 112 designeri, de la creatori consacraţi, invitaţi speciali din ţară şi din străinătate, la studenţi şi absolvenţi ai universităţilor de profil. Nu în ultimul rând, festivalul se bucură şi în acest an de colaboratori valoroşi din domeniile modeling-ului, make-up-ului, hairstyling-ului, al fotografiei de modă, precum şi numeroşi bloggeri şi jurnalişti, care ne onorează prin prezenţa lor.

Alături de România, designeri din alte nouă ţări îşi vor prezenta la Clu creaţiile vestimentare: Italia, Germania, Regatul Ţărilor de Jos, Serbia, Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, China şi Egipt.

Lista designerilor români cuprinde atât nume cu rezonanţă în lumea modei autohtone, cât şi creatori talentaţi aflaţi la început de drum (în ordinea intrării pe cat-walk): Kati Szalai, Raluca Soare, Adrian Iliescu, Svetlana Cervinschi, Raul Matiş, Teodora Ciorna, Mihnea Covaci, Anca Manea (ziua 1), Cătălin Botezatu, Tudor Halaţiu, Anca Zaharia, Kinga Varga, Alexa Crismăreanu, Inga Bragaru, Paul Palm, Daniel Radu, Alexandra Constantinescu, Ionuţ Răzvan, Romaniţa Iovan (ziua 2), Irina Silaghi, Ioana Iosif, Alexandra Calafeteanu, Ioana Georgescu, Andreea Marinescu şi Cristian Buză (ziua 3).

Secţiunea internaţională îi aduce la Cluj (în ordinea intrării pe cat-walk) pe Sanja Velickovic (Serbia), Vocational High School of Textile and Leather Product 'Ivan Bogorov' (Plovdiv, Bulgaria), The Sino-UK Fashion and Design School of Zhejiang Fashion Institute of Technology (China), Carmichael Byfield (Olanda), Fabiana Ferri (Italia), Evelin Fink (Ungaria), Via Monte Napoleone (Italia), Oksana Schlee Keil (Germania), Alina Tocarciu (Republica Moldova), Ali Elnawawi (Egipt), Kuea (Italia), Monika Gruber (Germania).

Secţiunea dedicată universităţilor de artă aduce, pentru al patrulea an consecutiv, pe catwalk-ul FITF reprezentanţi ai centrelor academice cu tradiţie în arta vestimentară din România şi Republica Moldova: Universitatea de Artă şi Design din Cluj-Napoca, Universitatea Naţională de Arte Bucureşti, Facultatea de Design din cadrul Universităţii 'Aurel Vlaicu' Arad şi Universitatea Tehnică a Moldovei.

Direcţia artistică a FITF a avut o misiune dificilă în acest an, evaluând peste 130 de colecţii ale creatorilor dornici să facă parte din line-up-ul festivalului (cu 30% mai mulţi decât în 2023). Comisia condusă de prof. univ. dr. Elena Basso Stănescu a ales, în urma unui proces riguros de selecţie, 10 designeri care au, astfel, şansa de a-şi prezenta colecţiile pe cat-walk-ul FITF.

Prima zi a festivalului, vineri, 6 septembrie, va fi deschisă de o impresionantă colecţie de costume de zi şi de sărbătoare din patrimoniul naţional românesc - colecţia Sebastian Paic-Apan, şi se va încheia cu o prezentare a designerului Anca Manea, ale cărei colecţii, Catholica şi Sous le ciel de Paris, au fost extrem de apreciate la ediţia 2023 a FITF.

Cea de-a doua zi va fi deschisă de un designer care nu mai are nevoie de nicio prezentare. Cătălin Botezatu, aşa cum ne-a obişnuit, a pregătit un nou moment unic, un adevărat spectacol de lumină, culoare, muzică şi stil.

'Cu bucuria de a fi din nou prezent la Festivalul Internaţional Transilvania Fashion, de care mă leagă o lungă colaborare şi prietenie, voi prezenta o colecţie creată din două părţi, în alb şi negru. Prima parte, cea albă, este o colecţie de omagiu adusă Greciei antice, în timp ce a doua parte este un omagiu adus lui Ludovic XV. Ambele sunt un concept tip show, tip couture, cu coafuri speciale, cu machiaje speciale, pus în scenă pe o coreografie, muzică şi proiecţie speciale', a declarat Cătălin Botezatu.

Ziua de sâmbătă se va încheia cu un alt nume consacrat al modei româneşti, Romaniţa Iovan, şi cu tradiţionala Gală a Laureaţilor, în cadrul căreia vor fi decernate Premiile, Medaliile şi Trofeele Galei, incluzând mult râvnitul Trofeu 'Moda cum Laude' şi 'Spiritus Mentor'.

Prezentând un mix unic de tradiţie locală şi creativitate internaţională, programul celei de-a treia şi ultima zi a FITF 2024 începe, duminică seara, cu o prezentare de costume tradiţionale specifice ariei etnografice a judeţului Cluj şi se va încheia cu colecţia designerului german Monika Gruber.

Evenimentul este prezentat şi în acest an de îndrăgita artistă Anca Ţurcaşiu.

Echipa de organizare este formată din Dr. Matei Miko - Preşedinte şi Producător General al Festivalului Transilvania Fashion, prof. univ. dr. Elena Basso Stănescu - Spiritus Mentor FTF, Anca Elena Bălan - Producător Asociat FTF, Preşedinte al Asociaţiei Romanian Fashion Council şi Preşedinte Executiv European Fashion Council, Mirela Presecan Tiberi - Producător Executiv FTF, Diana Loşonţi - Producător Executiv FTF şi Victoria Pop - Producător Asociat FTF.

Accesul la Festivalul Internaţional Transilvania Fashion este liber, în limita locurilor disponibile.

*

În decursul anilor 1992 - 2024, cele 60 de ediţii ale Festivalului Transilvania Fashion, 25 de ediţii ale Galei UAD, 25 de ani de Balul Operei, 3 ediţii ale Festivalului Internaţional Transilvania Fashion, 22 de ani cu FashionTV, 15 ediţii Bucharest Fashion Week, Miss România, Top Model România, Romanian Fashion Awards, FTV Tourism Awards, Gala Fotbalului Românesc, Miss Litoral, FTV Summer Festival, Elit Model Look, Miss Europe, 12 ani de Festivalul Callatis, Miss Diaspora, Cerbul de Aur, Spring Fashion Festival, precum şi multe prezentări ale celor mai cunoscuţi designeri şi branduri au probat coerenţa proiectului şi au făcut din Transilvania Fashion cel mai longeviv program de evenimente de modă din România.

Scopul a fost şi rămâne crearea unui cadru select de promovare a designului textil şi vestimentar, a creaţiei şi producţiei de accesorii, precum şi a tehnicilor de prezentare clasice, dar şi neconvenţionale, pentru realizarea unor momente memorabile în industria de evenimente din domeniul lifestyle.

*

Festivalul Internaţional Transilvania Fashion - Powered by Banca Transilvania este organizat de Asociaţia Culturală Pro Transilvania împreună cu Asociaţia 'Produs de Cluj', sub egida European Fashion Council, FashionTV şi Transilvania Fashion, cu sprijinul Primăriei şi Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca, Visit Cluj, Consiliului Judeţean Cluj şi al Centrului de Cultură Urbană Cluj-Napoca.

Sponsori şi Parteneri ai Festivalului Internaţional Transilvania Fashion - Powered by Banca Transilvania: NTT DATA Romania, SDC Properties, M Install, Tetarom, Instal Expert, PMA, Murfatlar, Librăria Compas, Gerovital, Farmec, Vitacom, Eximtur, Jolidon, Lavazza, Cafe Bistro Mărgelatu, Fibrex, Mikomedia Center, Europa Business Center, Napofarm, Zeolites Group, Top Drinks, Elron Grup, Rent a Space, Oncos, Grand Hotel Napoca, Vila Parc, PP Protect, Alexandru Rădulescu Make-up Academy, Catwalk by Ramona Mîndru, Muse Beauty Salon, Davines Sustainable Beauty, La Beaute de Sefora, Alfaparf Milano Professional, Foarfeca de Aur, Iulian Buzatu Hairstylist.

Parteneri media: TVR, Ziua de Cluj, Napoca FM, Făclia, Amprenta, Transilvania TV, Via Cluj TV, Clujust, Fine Visual Foto & Videografy.
Afisari: 11

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].