Comunicat de presă - Ministerul Afacerilor Interne
În perioada următoarea, structura cu atribuţii în primirea şi soluţionarea petiţiilor de la nivelul Aparatului Central al Ministerului Afacerilor Interne îşi propune implementarea unor măsuri menite să simplifice obţinerea de către cetăţeni şi organizaţiile legal constituite a informaţiilor de interes precum şi transmiterea de petiţii.
În acest sens, va fi realizată configurarea unui circuit exclusiv online al petiţiilor electronice cu scopul de a asigura un plus de operativitate în gestionarea solicitărilor cetăţenilor.
De asemenea, va fi integrată semnătura electronică în procesul de soluţionare al petiţiilor şi va fi introdus un serviciu de chatbot, pentru oferirea unor informaţii generale, de interes pentru public.
Primele upgrade-uri ale aplicaţiei au ca termen de implementare sfârşitul anului 2024.
În prezent, Sistemul Informatic de Relaţii cu Publicul Permite oferă următoarele servicii cetăţeanului:
Prin accesarea secţiunii de întrebări frecvente se poate obţine pe loc o informaţie, fără a fi necesară adresarea unei petiţii distincte, pe un subiect de interes larg pentru public.
Asigură o prezentare succintă a principalelor structuri ale MAI şi a problematicilor gestionate de către acestea, pentru îndrumarea petentului către instituţia competentă să-i rezolve cererea, în vederea obţinerii unui răspuns cât mai rapid.
Permite transmiterea unei petiţii electronice, fie de pe o adresă de email, fie direct prin completarea unui formular online, dacă petentul nu are o adresă de email, ci doar o conexiune la internet. Astfel, sunt reduse termenele de primire a răspunsurilor la petiţii, prin eliminarea perioadelor necesare remiterii acestora prin poştă.
Asigură trimiterea automată a numărului de înregistrare al petiţiei transmise pe formularul online, ceea ce oferă cetăţeanului garanţia că petiţia sa a ajuns la instituţie.
Reamintim, că pentru cei care sunt interesaţi să depună o cerere, reclamaţie, sesizarea sau propunerea formulată în scris, sunt acceptate toate modalităţile de primire a petiţiilor - prin email, prin completarea formularelor online, în format letric, transmise prin Poştă, depuse direct la sediul MAI sau primite prin intermediul liniei Tel Verde a MAI.
Informaţii de background
Aplicaţia SIRP (Sistem Informatic de Relaţii cu Publicul) dezvoltată şi implementată la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, prin structura de relaţii cu publicul, reprezintă elementul central al eficientizării activităţi de petiţionare. Această aplicaţie este conectată cu platforma de relaţii cu publicul existentă pe site-ul instituţiei - mai.gov.ro. Şi reprezintă primul pas de introducere a unor elemente de informatizare în procesul de primire şi soluţionare al petiţiilor.
Anual, peste 300.000 de petiţii sunt gestionate de structura de relaţii cu publicul a Ministerului Afacerilor Interne. Dintre acestea peste 70% dintre petiţii sunt în format electronic.
De asemenea, petiţiile anonime care sesizează posibile încălcări ale legii, conduitei profesionale sau comportamente neconforme ale personalului propriu sunt preluate şi valorificate de structurile competente ale MAI.
Astfel, anul trecut prin Call center-ul DGA au fost înregistrate peste 3.300 de petiţii, fiind iniţiate 68 de dosare penale şi 14 acţiuni de prindere în flagrant.
DIRECŢIA INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].