logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Comunicat de presă - Institutul pentru Politici Publice

Reciclarea e pe primul loc!

Obiectiv asumat de Şcoala Centrală din Bucureşti şi de Institutul pentru Politici Publice (IPP) care demarează în această toamnă un proiect de educare şi conştientizare a 300 de elevi cu privire la importanţa protejării mediului

Protejarea mediului începe printr-o preocupare faţă de ceea ce poţi să faci ca să eviţi prin acţiunile tale deteriorarea, poluarea acestuia. Tânăra generaţie este receptivă la informaţii pentru că simte impactul neprotejării mediului şi doreşte să joace un rol pozitiv pe măsură ce asimilează informaţii despre ce anume poate face, cum are loc procesul de valorificare a deşeurilor etc.

Protejarea mediului nu poate fi atinsă decât printr-o preocupare activă şi continuă atât a autorităţilor publice centrale şi locale, a instituţiilor de învăţământ cât şi a societăţii civile de a explica, cu un limbaj adecvat şi cu o abordare practică, accesibilă tinerilor, lucruri esenţiale pentru modelarea unui comportament civic - responsabil: poluarea aerului, poluarea apei, poluarea cauzată de deşeuri (inclusiv soluţiile de valorificare care pot diminua această poluare), etc. În fiecare an apar alte generaţii astfel că demersurile de educare şi conştientizare au şi trebuie să aibă un caracter permanent, în perioada următoarelor luni Asociaţia Institutul pentru Politici Publice (IPP) şi Colegiul Naţional 'Şcoala Centrală' contribuind la aceasta prin proiectul Reciclarea e pe primul loc!

Îmbinând activităţi de creare a cadrului unor discuţii aplicate facilitate de specialişti în ecologie şi în drepturi civile (5 ateliere de reciclare cu tema - 100 de lucruri reciclabile!, ultimul integrând şi un concurs pentru copii) cu activităţi de teren (vizite de studiu, 5 vizite a câte 30 de elevi, la cel mai mare parc integrat de reciclare din Europa de Sud Est - Green Group de la Buzău), proiectul va creşte nivelul cunoştinţelor unui număr de 300 de elevi de la Colegiul Naţional 'Şcoala Centrală' contribuind, prin înţelegerea fenomenului reciclării deşeurilor, la un comportament civic responsabil. Atât la ateliere cât şi în contextul vizitelor, elevii vor fi antrenaţi în discuţii practice în jurul diferitelor situaţii de viaţă în care pot contribui la colectarea selectivă a deşeurilor respectiv pot sprijini, prin comportamentul lor, un proces eficient de valorificare având consecinţa protejării mediului în care vor trăi, pe termen mediu şi lung. Prin colaborarea dintre IPP şi Colegiului Naţional 'Şcoala Centrală', instituţia de învăţământ va selecta cei 300 de elevi cu vârste între 6 şi 17 ani, cadrele didactice responsabile fiind implicate pe toată durata proiectului (14 luni, începând cu luna iunie 2024 până în luna august 2025).

Activităţile din proiect ţin cont de actualele mijloace de informare şi de comunicare preferate de tineri astfel că se vor realiza şi difuza videoclipuri scurte (5-7 astfel de materiale) despre exemple de obiecte de uz curent care pot fi reciclate, acestea fiind disponibile prin pagina de facebook şi cea de TikTok a Institutului pentru Politici Publice (IPP).

Toate activităţile din proiect (cod proiect ECPM 01202384200524/Contract nr. 678/H/13.06.2024) sunt finanţate cu un buget de 302.718,20 din Fondul pentru mediu în cadrul Programului vizând educaţia şi conştientizarea publicului privind protecţia mediului gestionat de către Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), fonduri pe care instituţia le gestionează inclusiv prin colaborare cu entităţi ale societăţii civile care îşi aduc aportul la atingerea obiectivelor de ţară pe care România le-a asumat. De altfel, acestea sunt explicit menţionate în:

- Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Municipiului Bucureşti 2021 - 2030, respectiv în obiectivul specific nr. 3: Oraşul durabil: conservarea patrimoniului natural, reducerea poluării, a emisiilor de gaze cu efect de seră şi limitarea efectelor riscurilor, inclusiv ale celor asociate schimbărilor climatice. Strategia identifică în mod corect nevoia implicării unităţilor de învăţământ în dezvoltarea înţelegerii impactului riscurilor actuale şi perspectivei schimbărilor climatice. Atât Asociaţia Institutul pentru Politici Publice (IPP) cât şi Colegiului Naţional 'Şcoala Centrală' sunt din Bucureşti, organizaţii interesate să contribuie la atingerea obiectivelor strategiei comunităţii în care îşi desfăşoară activitatea (de educaţie formală respectiv informală).

- Strategia Naţională privind Educaţia pentru mediu şi schimbări climatice 2023 - 2030 elaborată de Ministerul Educaţiei, document care insistă asupra educaţiei elevilor privind protecţia mediului în contextul schimbărilor climatice iminente. Colaborarea dintre instituţiile publice responsabile de crearea şi monitorizarea implementării acestor documente strategice şi societatea civilă este, prin urmare, importantă în vederea atingerii obiectivelor.

România şi-a fixat o serie de obiective strategice prin aceste documente programatice care, însă, au nevoie să fie susţinute de proiecte şi programe adaptate grupurilor ţintă vizate şi derulate în coordonarea unor entităţi cu experienţă care să deruleze activităţi potrivite pentru integrarea conceptelor de colectare selectivă, valorificare în viaţa cotidiană.
Afisari: 34

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].