Comunicat de presă - World Vision România
Bucureşti, 5 august 2024
Studiile de specialitate arată că încrederea scăzută în propriul corp are impact asupra bunăstării psihologice şi sănătăţii mentale, dar şi asupra relaţiilor, educaţiei şi aspiraţiilor copiilor şi tinerilor.
La nivel mondial, 8 din 10 fete admit faptul că evită să participe la activităţi zilnice esenţiale, precum discuţiile cu prietenii sau persoanele apropiate, din cauza preocupărilor legate de propria înfăţişare. De asemenea, 1 din 5 copii spune că este întotdeauna nefericit, iar de cele mai multe ori cauza acestei nefericiri este neîncrederea în sine.
'Parte din programul Dove - 'Ai încredere în tine', dar sub egida 'Ne încredem în educaţie', implicarea World Vision România în acest demers a venit în mod firesc, având în vedere misiunea noastră comună de a sprijini generaţia următoare să crească încrezătoare în propria imagine. Scopul nostru este de a ajuta pre-adolescenţii şi adolescenţii să îşi dezvolte stima de sine şi să îşi atingă potenţialul maxim', a declarat Mihaela Nabăr, Director Executiv World Vision România.
'Dove - Ai încredere în tine' este un program lansat la nivel mondial în anul 2004, care îşi propune să crească stima de sine a adolescenţilor şi să susţină viitoarea generaţie de adulţi să se bucure de modul în care arată. Peste 69 de milioane de tineri au participat la aceste ateliere începând cu 2004, iar de la începutul acestui an programul este prezent şi în România.
În cadrul proiectului, 1.361 profesori şi 20.865 elevi au beneficiat de mai multe training-uri din partea Dove. Scopul a fost acela de a disemina, în perioada septembrie 2023 - iunie 2024, informaţii pe teme despre încrederea în propriul corp pentru elevi de gimnaziu din mediul rural, din cele mai vulnerabile comunităţi.
În cadrul proiectului, profesorii au primit metode clare şi eficiente pentru a lucra cu elevii, astfel încât să creeze contexte educaţionale care să le permită copiilor să îşi descopere şi înţeleagă propriul stil.
'Mi-am dat seama ce fragile sunt sufletele copiilor din clasa mea şi cât se consumă pentru că le lipseşte încrederea de sine. Activităţile desfăşurate m-au încurajat şi pe mine să continui să îmi descopăr elevii şi să îi ajut să se cunoască mai bine, sporindu-le încrederea în forţele propria'. (Profesor, jud. Neamţ)
'În calitate de dirigintă a clasei, am avut bucuria şi prilejul de a pătrunde într-un colţ sensibil din sufletul fiecărui elev care auzindu-mă împărtăşind experienţe din viaţa mea de adolescent, au căpătat curaj în a mărturisi cu ce probleme se confruntă ei atunci când vine vorba de frumuseţe.
Consider că acest proiect reprezintă un pas important în diminuarea tensiunilor cauzate de aceste standarde de frumuseţe ce ne sunt insuflate încă de mici.' (Profesor, jud. Iaşi)
În cadrul atelierelor implementate în cele 159 şcoli din mediul rural, profesorii au utilizat materiale adaptate nevoilor individuale ale copiilor şi au contextualizat Ghidul pentru profesori dezvoltat de Dove în cadrul programului. De asemenea, prin iniţiativa 'Şcoala Părinţilor', desfăşurată de World Vision România în comunităţile rurale partenere, părinţii sunt susţinuţi în depăşirea situaţiilor dificile întâmpinate în creşterea şi educarea copiilor. Aceştia au fost informaţi despre cu importanţa stării de bine şi a încrederii în sine a copiilor.
Fiind încurajaţi să îşi spună părerile şi problemele cu care se confruntă, să participe activ la desfăşurarea atelierelor, elevii au reuşit să înţeleagă noţiunea de idealuri privind aspectul fizic (şi de unde vine presiunea de a le atinge), să aibă un simţ mai mare al propriului stil şi să facă, astfel, faţă influenţelor exterioare. Copiii au învăţat despre standardele nerealiste promovate de social media şi şi-au dezvoltat strategii prin care să facă faţă presiunilor sociale privind imaginea fizică.
'M-am simţit foarte bine discutând cu doamna dirigintă despre toate situaţiile cu care ne confruntăm noi ca elevi. Suntem diferiţi, dar egali şi toţi avem dreptul de ne simţi confortabil atunci când venim la şcoală.' (M, clasa a IX-a)
'Mi-a plăcut faptul că aceste activităţi se adresează elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice. Mulţi dintre părinţi sunt depăşiţi de problemele actuale ale copiilor lor şi nu ştiu cum să reacţioneze sau să trateze o anumită problemă. Cred că aceste prezentări, discutate cu părinţii şi elevii, apropie şi întăresc relaţia dintre aceştia.' (M, clasa a VIII-a)
'Mi-a plăcut că am socializat şi lucrat în cadrul atelierelor cu colegi pe alte teme decât cele cu care eram obişnuit la clasă.' (Mirel, clasa a VII-a)
Proiectul s-a încheiat cu succes prin oferirea unui set de cărţi celor 159 de şcoli participante, ca recunoaştere a angajamentului lor. Aceste cărţi au fost selectate pentru a sprijini profesorii în continuarea impactului pozitiv asupra dezvoltării armonioase a elevilor. Pachetele de cărţi dedicate educării emoţiilor şi fiinţei subliniază nevoile tinerilor din Generaţia Z, care caută experienţe de învăţare autentice şi conectare reală atât cu colegii lor, cât şi cu profesorii îndrumători. Aceste cărţi vor fi de un real suport în facilitarea dialogului şi explorarea subiectelor care preocupă Generaţia Z.
Despre World Vision România
World Vision România este o organizaţie care desfăşoară programe de educaţie, intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Organizaţia se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. În 33 de ani de prezenţă în România a ajutat sute de mii de copii şi adulţi, din aproape 900 de comunităţi situate în 41 judeţe.
Detalii la www.woldvision.ro şi http://fb.com/WorldVisionRomania
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].