Comunicat de presă - Asociaţia MaiMultVerde
Asociaţia MaiMultVerde în parteneriat cu Fundaţia Comunitară Vâlcea şi Hidroelectrica inaugurează o pictură murală în oraşul Râmnicu Vâlcea pentru a trage un semnal de alarmă privind poluarea apelor cu plastic. Opera, realizată de artistul Ionuţ Popescu, este situată pe faţada zidului aferent digului Râureni, de pe malul Oltului, şi ilustrează impactul PET-urilor asupra florei şi faunei acvatice.
Acţiunea face parte din programul Cu Apele Curate, lansat în 2019 de Asociaţia MaiMultVerde şi Lidl România, ca un apel la implicare în combaterea şi prevenirea poluării cu plastic a apelor, adresat membrilor comunităţilor şi autorităţilor publice din localităţile riverane.
Creaţia de 333 de mp prezintă imagini sugestive cu specii de plante şi de animale, care convienţuiesc alături de plastic, şi îşi propune să sensibilizeze comunitatea cu privire la importanţa protejării apelor şi a reducerii deşeurilor de plastic.
Citatul din Aristotel aplicat picturii murale - 'Natura nu face nimic în zadar' atenţionează asupra acţiunilor umane care perturbă echilibrul mediului. Poluarea cu plastic este un exemplu elocvent de intervenţie umană care contravine principiilor naturale, generând daune severe pentru ecosistemele acvatice.
Plasticul abandonat pe maluri ajunge într-un final să populeze apele şi să afecteze întregul habitat. Sub acţiunea factorilor externi, plasticul se dezintegrează în microplastic, particule mai mici de 5 mm, invizibile ochiului uman, care ajung să fie ingerate de păsări şi de peşti.
'Avem un portofoliu de picturi murale #CuApeleCurate, 2213 de mp, create cu dublu rol. Contribuim la înfrumuseţarea unui loc şi transmitem, în acelaşi timp, un mesaj puternic despre impactul poluării apelor cu plastic. Este esenţial să conştientizăm că fiecare acţiune a noastră are o consecinţă asupra naturii şi să luăm măsuri concrete pentru a proteja apele şi biodiversitatea. Sperăm ca citatul din Aristotel să inspire comunitatea să reducă utilizarea plasticului de unică folosinţă, să se implice în acţiunile locale de igienizare şi să arunce deşeurile în locurile special amenajate sau, în lipsa acestora, să semnaleze autorităţile competente.' declară Marta Popescu, coordonator program Cu Apele Curate.
'Ne bucurăm de initenţia proiectului #CuApeleCurate şi suntem onoraţi să contribuim la conştientizarea impactului poluării asupra ecosistemelor acvatice. În calitate de companie listată, Hidroelectrica îşi ia rolul foarte în serios şi îşi asumă responsabilitatea de a proteja mediul înconjurător şi de a promova sustenabilitatea. Credem cu tărie că educaţia şi arta pot fi instrumente puternice în lupta împotriva poluării. Ne dorim ca acest mural să inspire comunitatea să adopte obiceiuri ecologice şi să contribuie activ la protejarea apelor.', a declarat Ianăş Rădoi, membru al directoratului Hidroelectrica.
'Deşi natura are mecanisme de auto-reglare, aceste mecanisme sunt adesea insuficiente pentru a contracara daunele cauzate de poluarea umană. Conştientizarea impactului acţiunilor umane asupra mediului şi a apelor curgătoare devine esenţială pentru menţinerea unui echilibru. Citatul lui Aristotel <
În cadrul programului Cu Apele Curate au fost realizate din 2019 până în prezent 11 picturi murale în oraşe riverane Dunării şi afluenţilor: Galaţi, Drobeta, Zimnicea, Cernavodă, Brăila, 3 în Giurgiu, Călăraşi, Bucureşti şi Râmnicu Vâlcea. Acestea fac parte din categoria activităţilor de informare şi conştientizare pentru combaterea şi prevenirea poluării cu plastic a apelor.
Ionuţ Popescu este un artist vizual din Bucureşti, care foloseşte în lucrările sale partea grafică, inspirată din mediul de formare - trecând de la ilustraţie, benzi desenate, pictură şi ajungând la arta stradală. A participat la festivaluri de street art şi bandă desenată din ţară şi are lucrări murale în mai multe oraşe: Târgu Jiu, Făgăraş, Sibiu, Râmnicu Vâlcea, Timişoara, Bucureşti.
Hidroelectrica este cel mai mare producător de energie verde din România şi furnizează servicii tehnologice pentru Sistemul Energetic Naţional. Compania, esenţială pentru un sector strategic, cu implicaţii în siguranţa naţională, operează 187 centrale cu o capacitate hidroenergetică de 6,3 GW şi - în plus, deţine un parc eolian la Crucea, cu o putere instalată de 108 MW. De asemenea, compania deţine o cotă de 13.09% din piaţa de furnizare. Hidroelectrica este dedicată inovării şi sustenabilităţii, urmărind constant să îmbunătăţească eficienţa operaţională şi să îşi reducă impactul asupra mediului.
Fundaţia Comunitară Vâlcea a debutat ca grup de iniţiativă în 2018 şi s-a înfiinţat în 2019, fiind parte dintr-o mişcare naţională, alături de alte 17 fundaţii comunitare. Fundaţia este o organizaţie apolitică şi funcţionează ca un liant în comunitate, reuşind să conecteze fonduri, oameni şi iniţiative cu scopul de a impacta pozitiv mediul comunitar. Misiunea fundaţiei este să contribuie la consolidarea de comunităţi curajoase care caută să-şi rezolve problemele, în care oamenii se implică, caută soluţii împreună şi luptă pentru drepturile lor, învaţă din greşeli, transformând nevoile în oportunităţi pentru fiecare copil, tânăr, adult şi senior.
Asociaţia MaiMultVerde implementează începând cu anul 2008 proiecte de protecţia mediului în acord cu misiunea sa de a construi o cultură a responsabilităţii şi voluntariatului pentru mediu în România. Unul dintre domeniile prioritare de acţiune îl constituie combaterea poluării cu plastic, asociaţia implementând în acest sens, de-a lungul anilor, o serie de proiecte şi campanii educative sub sloganuri precum 'Există viaţă după colectare' sau 'Deşeurile nu sunt gunoaie'. În cadrul acţiunilor organizate de MaiMultVerde, voluntarii au colectat peste 630 tone de deşeuri din zone naturale precum păduri, albii de râu sau trasee turistice. Proiectele au vizat şi autorităţile publice centrale şi locale, prin activităţi specifice de advocacy menite să contribuie la îmbunătăţirea politicilor publice în domeniu (www.maimultverde.ro).
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piaţa de retail alimentar din Germania şi Europa. Lidl operează în prezent peste 12.350 de magazine şi peste 225 de centre logistice şi depozite în 31 de ţări. Lidl este un smart discounter care le oferă clienţilor produse cu cel mai bun raport calitate-preţ. În spatele serviciilor şi operaţiunilor din magazine şi centrele logistice stau simplitatea şi orientarea către eficienţă. Design-ul şi structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm. În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acţionează cu responsabilitate faţă de oameni, societate şi mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care îşi îndeplineşte, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].