Timiș: Președinele CJ spune că nu a fost nevoie de ordonanță de urgență și constrângere pentru eficientizarea cheltuielilor instituției

Președintele Consiliului Județean (CJ) Timiș, Alfred Simonis (PSD), a declarat, miercuri, că instituția sa și-a redus cu 21% personalul de la începutul anului, nefiind nevoie de nicio ordonanță de urgență (OU) sau de vreo constrângere în acest sens.
Liderul administrației județene a subliniat, în ședința de plen a instituției, că prin votul de miercuri se închide și această reformă începută la nivelul județului Timiș, care a demarat înaintea vreunei decizii guvernamentale.
'Transmitem Guvernului României faptul că județul Timiș poate fi luat exemplu, nu avem nevoie de nicio ordonanță de urgență din partea Guvernului și de niciun fel de constrângere pentru a eficientiza chetuielile și pentru reformă. Suntem, probabil, primul județ care face aceste lucruri înaintea deciziei Guvernului privind această reformă. Suntem un exemplu de bună practică, avem 21% reduceri în aparatul propriu și foarte multe reduceri în instituțiile subordonate', a afirmat Alfred Simonis.
Președintele CJ Timiș arăta, într-o intervenție de săptămâna trecută, că la nivelul instituției s-a făcut, începând din luna ianuarie, o reorganizare în urma căreia circa 250 de oameni au fost disponibilizați de la începutul anului, urmând ca până în luna septembrie să mai plece alți până în 300 de angajați.
'În aceste luni au plecat cam 250 de oameni, care au fost disponibilizați, iar până cel târziu la sfârșitul lunii septembrie, alți 250-300 de angajați vor pleca. La finalul lunii septembrie vom avea spre 600 de oameni mai puțin în posturi ocupate, nu posturi goale, astfel că vor fi economii. Din fericire, bugetul nostru este unul cuprinzător și am putut, la începutul anului, să asigurăm banii pentru salarizare, pentru salariile tuturor angajaților, mai ales că de atunci am început această disponibilizare. Am disponibilizat din sectoarele în care erau prea mulți oameni și eficiență mică și am suplimentat acolo unde era nevoie la investiții, la economic, financiar, în zonele extrem de importante, unde se lucrează foarte mult, având în vedere că am demarat și foarte multe proiecte în această perioadă. Bani avem pentru salarii, însă ne dorim să eficientizăm salariile, astfel încât să avem și bani de investiții, pentru că aceste multe investiții pe care le-am declanșat în acești ani vor începe practic anul viitor', explica Alfred Simonis.
În urma votului de miercuri, modificările intervenite în Organigrama Județului Timiș prevăd că se reorganizează prin desființare două structuri de direcție (Direcția de resurse umane și control intern managerial și Direcția de administrare a patrimoniului); se reorganizează prin desființare o structură de serviciu (Serviciul de administrație publică, servicii sociale și sănătate publică); se reorganizează prin desființare două structuri de compartiment (Compartimentul corpul de control al președintelui și Compartimentul de control intern managerial); se reorganizează trei structuri din structuri de serviciu în structuri de compartiment (Serviciul managementul proiectelor și strategii; Serviciul pentru administrarea drumurilor și transport și Serviciul de infrastructură edilitară, mobilitate urbană și mediu).
Numărul funcțiilor publice de conducere a scăzut cu patru posturi; numărul funcțiilor publice de execuție a scăzut cu 41 posturi. S-au redus posturi și din numărul funcțiilor contractuale de execuție (șase), din cel pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile (zece), numai pentru perioada implementării proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile, acestea au fost repartizate la mai multe structuri care implementează proiecte finanțate din fonduri externe nerambursabile.
Proiectul a fost votat de 30 de consilieri județeni. AGERPRES / (A, AS - redactor: Otilia Halunga, editor: Marius Frățilă, editor online: Ada Vîlceanu)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Primarul de Vaslui, Lucian Braniște: Organigrama primăriei este la 56-60% acoperire; Guvernul să gândească lucrurile
Primarul municipiului Vaslui, Lucian Braniște, a declarat, miercuri, în contextul anunțării unor măsuri de austeritate care ar presupune tăieri de posturi și reorganizări de personal, că instituția pe care o conduce are organigrama acoperită în proporție de doar 60%. Edilul-șef al municipiului reședință susține că Guvernul ar trebu
Mureș: Stare de alertă declarată și în comuna Suplac; numărul localităților afectate de salinitatea Târnavei Mici ajunge la 21
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Mureș a declarat, miercuri, stare de alertă și în comuna Suplac, având satele aparținătoare Suplac, Idrifaia, Laslău Mare, Laslău Mic și Vaidacuta, numărul localităților afectate de valul de salinitate care s-a propagat de la Salina Praid pe râul Târnava Mică ajungând la 21.
Barabási: Târgu Mureș va avea o cisternă pentru asigurarea apei potabile în zona Târnavei Mici
Prefectul județului Mureș, Barabási Antal-Szabolcs, a declarat, miercuri, că administrația locală din Târgu Mureș va achiziționa o cisternă cu o capacitate de 30.000 de litri pentru transportul apei potabile în zona afectată de salinitatea ridicată de pe râul Târnava Mică. ''La ultima ședință s-a votat cu
Ialomița: A fost inaugurat podul peste râul Ialomița de la Buești; investiție de peste 12,5 milioane de lei (GALERIE FOTO)
Președintele Consiliului Județean Ialomița, Marian Pavel, a anunțat, miercuri, că a participat la inaugurarea podului peste râul Ialomița din localitatea Buești, un obiectiv de importanță strategică pentru întreaga zonă, realizat printr-o investiție de peste 12,5 milioane de lei, cu finanțare prin programul ''Saligny''.
VIDEO Procedura de închiriere a spațiilor gestionate de Administrația Spitalelor, adoptată de CGMB
Consilierii generali ai Capitalei au aprobat, miercuri, regulamentul privind procedura de închiriere, prin licitație publică, a spațiilor cu destinație medicală/comercială gestionate de Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București (ASSMB).
Bihor: Încasările la AJFP au înregistrat un trend ascendent în ultimii 15 ani
Evoluția încasărilor în județul Bihor a înregistrat un trend ascendent în perioada 2009 - 2024, cu o creștere medie anuală de 10,40%, trend ce se datorează eficienței și eficacității colectării taxelor, creșterii economice, modificărilor legislative și digitalizării, a declarat miercuri, în ședința Colegiului Prefectural, directorul adju
CGMB: Salariile directorilor din companiile municipale vor fi plafonate la nivelul celui al viceprimarului Capitalei
Salariile directorilor din companiile municipale vor fi plafonate la nivelul celui al viceprimarului Capitalei, conform unui proiect de hotărâre adoptat de Consiliul General al Municipiului București (CGMB) în ședința de miercuri. Conform actului normativ, reprezentanții Consiliului General al Capitalei în Adunările Generale
Patru proiecte pentru consolidarea seismică a imobilelor, aprobate de Consiliul General
Consilierii generali ai Capitalei au aprobat miercuri patru proiecte pentru consolidarea seismică și creșterea eficienței energetice a unor imobile. Au fost aprobate documentațiile de avizare a lucrărilor de intervenții pentru clădiri de la următoarele adrese: str. Filitti nr. 5, B-dul Hristo Botev nr. 29, str. Doamnei nr. 3 și nr. 5.
Proiecte pentru modernizarea a 12,9 kilometri conducte de termoficare, aprobate de CGMB
Consilierii generali ai Capitalei au aprobat miercuri studiul de fezabilitate pentru modernizarea a 12,9 kilometri magistrale de termoficare. Proiectul vizează reabilitarea a patru obiective din cadrul magistralelor (III Sud, I Sud, I - III Vest). Administrația locală vizează obținerea unei finanțări de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Pu
Centrul de informare al PMB va fi mutat; Primăria pregătește modificarea chiriilor locuințelor convenabile și a regulamentului pentru închirieri
Consiliul general al Capitalei a aprobat, miercuri, hotărârea în baza căreia Centrul de informare și documentare pentru relații cu cetățenii al PMB urmează să fie mutat peste drum, în spațiul ocupat până recent de un restaurant de tip fast-food. Măsura, care vizează spațiul situat în bulevardul Regina Elisabeta nr
MDLPA: Proiect de act normativ pentru eliminarea indemnizațiilor membrilor Autorităților Teritoriale de Ordine Publică
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației propune eliminarea indemnizațiilor membrilor Autorităților Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) printr-un proiect de act normativ publicat în dezbatere publică, miercuri, pe site-ul ministerului. Potrivit unui comunicat al MDLPA, este prima măsură propusă de minister de la &ici
Prefectura Timiș revine: În județ sunt 12 comune cu sub 1.500 de locuitori vizate de eliminarea funcției de viceprimar
Prefectul de Timiș, Mihai Ritivoiu, a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, că în județ sunt 12 unități administrativ-teritoriale, nu 16, cum informase marți seara, cu un număr de sub 1.500 de locuitori, și care urmează să fie vizate de măsura privind eliminarea funcției de viceprimar. Datele sunt provizorii, întrucât, potrivi
Salariile directorilor din companiile municipale ar putea fi plafonate la nivelul salariului viceprimarului Capitalei
Salariile directorilor din companiile municipale ar putea fi plafonate la nivelul salariului viceprimarului Capitalei, conform unui proiect de hotărâre propus, miercuri, de edilul general interimar, Stelian Bujduveanu. Inițiativa a fost introdusă pe ordinea de zi suplimentară a ședinței CGMB. Stelian Bujduveanu a explicat
Sector 1: Locurile de parcare vor fi reorganizate pe principii de echitate și responsabilitate comună (proiecte de hotărâre)
Locurile de parcare din Sectorul 1 vor fi reorganizate pe principii de echitate și responsabilitate comună, potrivit unor proiecte de hotărâre de pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local din 30 iunie. Potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 1, cetățenii vor putea obține abonamente pentru parcările de reședință printr-o platf