logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Sector 1: Locurile de parcare vor fi reorganizate pe principii de echitate și responsabilitate comună (proiecte de hotărâre)

Image

Locurile de parcare din Sectorul 1 vor fi reorganizate pe principii de echitate și responsabilitate comună, potrivit unor proiecte de hotărâre de pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local din 30 iunie.

Potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 1, cetățenii vor putea obține abonamente pentru parcările de reședință printr-o platformă digitală. Locurile de parcare de reședință vor fi alocate prin platformă, în limita a 100 de metri de domiciliu, cu rezervare individuală.

Abonamentul pentru parcarea de reședință va conferi dreptul de parcare cu rezervare a locului.

Beneficiarul trebuie să dețină în proprietate sau în folosință (comodat, leasing etc.) un autoturism cu ITP valabil, RCA activ și să nu figureze cu datorii la bugetul local.

Se va limita acordarea unui singur loc de parcare de reședință pentru fiecare gospodărie. Al doilea loc de parcare pentru aceeași locuință se va acorda doar în parcările publice cu plată.

În ceea ce privește parcarea publică cu plată (pe domeniul public), este introdusă o nouă categorie, dedicată cetățenilor care locuiesc, lucrează sau tranzitează Sectorul 1, în zone care vor fi stabilite individual pe o rază de maximum 300 de metri față de punctul de interes al solicitantului.

Parcările publice vor fi trasate sau amenajate în special pe domeniul public din sector, unde este posibilă parcarea autovehiculelor. Aceste locuri de parcare vor fi nenominale în prima fază a proiectului.

Riveranii vor plăti un abonament anual de 500 de lei și vor putea parca oriunde în zona unde își au domiciliul. Cei care locuiesc în alte zone ale Sectorului vor plăti un abonament de 60 de lei pe lună sau 720 de lei pe an. Pentru ceilalți șoferi care vor să parcheze în zonele delimitate ale Sectorului 1 va funcționa abonamentul nenominal de 200 de lei pe lună pentru persoanele fizice și 300 de lei lunar pentru cele juridice.

Va fi posibilă și taxarea pe intervale mici de timp. Pentru minim o oră, taxa va fi de un leu, iar pentru o zi - de 7 lei. Intervalul orar taxabil este de luni până duminică inclusiv, între orele 08:00 și 20:00. În intervalul orar 20:00 - 08:00 parcarea este gratuită.

Parcările publice cu barieră vor funcționa non-stop, iar intervalul de taxare va fi de 3 lei pentru 30 de minute, 5 lei pe oră, 150 lei lunar pe tot parcursul nopții, între orele 19:00 și 8:00 și de 250 de lei pe lună pentru rezidenții Sectorului 1, în oricare interval orar.

Vor fi disponibile abonamentele publice lunare și anuale și se vor acorda gratuități pentru vehiculele electrice și hibride, dar și persoanelor cu dizabilități.

Primăria Sectorului 1 va implementa o platformă unică digitală pentru gestionarea tuturor locurilor de parcare, aplicație ce include monitorizarea în timp real, alocările automate și gradul de ocupare. Prin acest sistem automatizat se va gestiona accesul echitabil al cetățenilor la platforma digitală și vor fi prevenite abuzurile în repartizarea unui loc de parcare.

Totodată, se va introduce un nou regulament privind blocarea, ridicarea și relocarea vehiculelor parcate ilegal sau care obstrucționează lucrările publice sau de urgență. Ridicarea și relocarea vehiculelor vor fi însoțite de procese verbale detaliate, fotografii clare și vor fi efectuate exclusiv în prezența Poliției Locale Sector 1. AGERPRES/(AS - redactor: Iulia Carciog, editor: Mihai Simionescu, editor online: Ada Vîlceanu) 

Afisari: 268

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].


Alte știri din categorie

Administratie 25-06-2025 13:40

Bihor: Încasările la AJFP au înregistrat un trend ascendent în ultimii 15 ani

Evoluția încasărilor în județul Bihor a înregistrat un trend ascendent în perioada 2009 - 2024, cu o creștere medie anuală de 10,40%, trend ce se datorează eficienței și eficacității colectării taxelor, creșterii economice, modificărilor legislative și digitalizării, a declarat miercuri, în ședința Colegiului Prefectural, directorul adju

Administratie 25-06-2025 13:22

CGMB: Salariile directorilor din companiile municipale vor fi plafonate la nivelul celui al viceprimarului Capitalei

Salariile directorilor din companiile municipale vor fi plafonate la nivelul celui al viceprimarului Capitalei, conform unui proiect de hotărâre adoptat de Consiliul General al Municipiului București (CGMB) în ședința de miercuri. Conform actului normativ, reprezentanții Consiliului General al Capitalei în Adunările Generale

Administratie 25-06-2025 13:02

Patru proiecte pentru consolidarea seismică a imobilelor, aprobate de Consiliul General

Consilierii generali ai Capitalei au aprobat miercuri patru proiecte pentru consolidarea seismică și creșterea eficienței energetice a unor imobile. Au fost aprobate documentațiile de avizare a lucrărilor de intervenții pentru clădiri de la următoarele adrese: str. Filitti nr. 5, B-dul Hristo Botev nr. 29, str. Doamnei nr. 3 și nr. 5.

Administratie 25-06-2025 12:58

Proiecte pentru modernizarea a 12,9 kilometri conducte de termoficare, aprobate de CGMB

Consilierii generali ai Capitalei au aprobat miercuri studiul de fezabilitate pentru modernizarea a 12,9 kilometri magistrale de termoficare. Proiectul vizează reabilitarea a patru obiective din cadrul magistralelor (III Sud, I Sud, I - III Vest). Administrația locală vizează obținerea unei finanțări de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Pu

Administratie 25-06-2025 12:56

Centrul de informare al PMB va fi mutat; Primăria pregătește modificarea chiriilor locuințelor convenabile și a regulamentului pentru închirieri

Consiliul general al Capitalei a aprobat, miercuri, hotărârea în baza căreia Centrul de informare și documentare pentru relații cu cetățenii al PMB urmează să fie mutat peste drum, în spațiul ocupat până recent de un restaurant de tip fast-food. Măsura, care vizează spațiul situat în bulevardul Regina Elisabeta nr

Administratie 25-06-2025 12:31

MDLPA: Proiect de act normativ pentru eliminarea indemnizațiilor membrilor Autorităților Teritoriale de Ordine Publică

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației propune eliminarea indemnizațiilor membrilor Autorităților Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) printr-un proiect de act normativ publicat în dezbatere publică, miercuri, pe site-ul ministerului. Potrivit unui comunicat al MDLPA, este prima măsură propusă de minister de la &ici

Administratie 25-06-2025 10:54

Prefectura Timiș revine: În județ sunt 12 comune cu sub 1.500 de locuitori vizate de eliminarea funcției de viceprimar

Prefectul de Timiș, Mihai Ritivoiu, a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, că în județ sunt 12 unități administrativ-teritoriale, nu 16, cum informase marți seara, cu un număr de sub 1.500 de locuitori, și care urmează să fie vizate de măsura privind eliminarea funcției de viceprimar. Datele sunt provizorii, întrucât, potrivi

Administratie 25-06-2025 10:50

Salariile directorilor din companiile municipale ar putea fi plafonate la nivelul salariului viceprimarului Capitalei

Salariile directorilor din companiile municipale ar putea fi plafonate la nivelul salariului viceprimarului Capitalei, conform unui proiect de hotărâre propus, miercuri, de edilul general interimar, Stelian Bujduveanu. Inițiativa a fost introdusă pe ordinea de zi suplimentară a ședinței CGMB. Stelian Bujduveanu a explicat

Administratie 25-06-2025 05:10

Ședință CGMB: Proiecte pentru consolidarea clădirilor și reabilitarea conductelor, pe ordinea de zi

Consilierii generali ai Capitalei se întrunesc în ședință miercuri, de la ora 10.00, iar printre proiectele pe care urmează să se le dezbată se numără: înființarea liniei de transport turistic, modernizarea a 12,9 kilometri conducte de termoficare sau consolidarea seismică și creșterea eficienței energetice a patru imobile. *

Administratie 24-06-2025 22:36

Prefectura Timiș: 16 comune au sub 1.500 de locuitori; eliminarea viceprimarilor în acestea e parte a unei reforme administrative

Prefectul județului Timiș, Mihai Ritivoiu, a declarat, marți seara, pentru AGERPRES, că în județ sunt 16 unități administrativ-teritoriale (UAT) cu populație sub 1.500 de locuitori, ceea ce va atrage eliminarea funcției de viceprimar în acestea. Reprezentantul Guvernului în teritoriu a subliniat că eliminarea acestei funcții,

Administratie 24-06-2025 21:06

Sector 2: Grădinița implicată în cazurile de toxiinfecție alimentară nu face parte din rețeaua școlară locală

Grădinița al cărui nume a fost implicat în cazurile de toxiinfecție alimentară de marți este înregistrată în registrul furnizorilor de educație ce funcționează pe baza unei curricule britanice și nu face parte din rețeaua școlară a Sectorului 2, potrivit unei precizări a autorității locale. ''Unitatea de învățăm

Administratie 24-06-2025 20:00

Președintele ACoR - Constanța, Mariana Gâju: Eliminarea funcției de viceprimar în comunele cu sub 1.500 de locuitori, o greșeală

Președintele Asociației Comunelor din România (ACoR) - filiala județeană Constanța, Marian Gâju, a declarat marți, pentru AGERPRES, că eliminarea funcției de viceprimar în unitățile administrativ-teritoriale cu sub 1.500 de locuitori reprezintă ''o greșeală'', iar reorganizarea ar trebui începută cu instituțiile administrației

Administratie 24-06-2025 16:55

Covasna: Peste 200 de gospodării și circa 1.300 ha de teren afectate de inundațiile din luna mai (bilanț)

Peste 200 de gospodării și circa 1.300 de hectare de terenuri agricole au fost afectate de inundațiile ce au avut loc la finele lunii mai în județul Covasna, relevă un bilanț prezentat, marți, de către autoritățile județene. Potrivit prefectului Raduly Istvan, inundațiile au creat probleme în 11 localități din județ, cele mai afect

Administratie 24-06-2025 16:47

Cluj: 27 de comune vor rămâne fără viceprimari

Prefectul județului Cluj, Maria Forna, a declarat, marți, pentru AGERPRES, că 27 de comune clujene, în care populația actuală este sub 1.500 de locuitori, nu vor mai avea viceprimari, din 1 ianuarie 2026. 'Ca urmare a programului de guvernare asumat de coaliția celor patru partide, sunt prevăzute o serie de măsuri de restrânger