logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Bihor: Încasările la AJFP au înregistrat un trend ascendent în ultimii 15 ani

Image

Evoluția încasărilor în județul Bihor a înregistrat un trend ascendent în perioada 2009 - 2024, cu o creștere medie anuală de 10,40%, trend ce se datorează eficienței și eficacității colectării taxelor, creșterii economice, modificărilor legislative și digitalizării, a declarat miercuri, în ședința Colegiului Prefectural, directorul adjunct al Administrației Județene a Finanțelor Publice (AJFP), Fandly Marius.

Acesta a prezentat un raport privind gradul de realizare a indicatorilor de performanță în 2024 la AJFP Bihor.

 'În 2024 s-au încasat cu aproximativ 1.704,70 milioane lei mai mult decât în 2023, înregistrându-se astfel o creștere de 29,64%. Încasările în lei ale Administrației Județene a Finanțelor Publice Bihor au crescut în ultimii 10 ani cu 206,76%, ajungând de la 2.430,39 milioane lei în 2014 la 7.455,45 milioane lei în 2024, practic, s-au triplat. Creșterea medie anuală a încasărilor în lei în ultimii 15 ani a fost de 10,40%', a declarat directorul adjunct Fandly Marius.

Potrivit acestuia, în anul 2024, comparativ cu anul 2023, se observă o creștere a încasărilor brute, care sunt cu 29,64% mai mari decât în 2023, adică cu 1.704,70 milioane lei. Creșterea se observă pe toate tipurile de impozite, la impozitul pe profit fiind chiar o creștere de 49% față de anul precedent.

'În mare parte, aceste creșteri se datorează atât creșterii activității economice, dar și intensificării măsurilor de executare silită, ca și volum al încasărilor de peste 25%' a precizat directorul adjunct.

Rezultatele activității de executare silită sunt în 2024 superioare celei din 2023, înregistrându-se o creștere a indicatorilor din această activitate, respectiv număr de forme de executare silită, valoarea creanțelor comunicată prin aceste forme cât și valoarea încasată prin executare silită.

Pentru contribuabilii care se confruntă cu dificultate în a-și plăti obligațiile fiscale, ANAF-ul le pune la dispoziție un sistem de eșalonări la plată. Din totalul de 2.610 contribuabili cu eșalonări în derulare la finele anului 2024, cei mai mulți se regăsesc în Oradea, respectiv 1.966. Din punct de vedere valoric, aproximativ jumătate din sumele aflate în eșalonare sunt la contribuabilii mijlocii din Bihor.

Un alt capitol prin care s-a încercat o colectare mărită este atragerea răspunderii solidare. AJFP Bihor a emis de-a lungul anilor și astfel urmărește în prezent 1.896 decizii de atragere a răspunderii pentru sume în valoare de 2.187.627.992 lei. Finanțele bihorene au fost printre primele din țară care au pus în practică acest instrument, fiind în prezent în top atât în ceea ce privește numărul deciziilor de atragere a răspunderii solidare emise, cât și a sumelor pentru care s-a atras răspunderea solidară.

'Prin această procedură, anul trecut s-au recuperat peste 4 milioane de lei la bugetul general consolidat, la 235 de firme și cu aceasta, de la începutul acestei activități, ne situăm pe locul I în țară', a precizat directorul adjunct Fandly Marius.

AJFP Bihor gestionează 102 unități administrativ-teritoriale, numărul total de contribuabili administrați fiind de 261.415. Cel mai mare aport la bugetul general consolidat îl au cele 57.442 de persoane juridice, din care 48.031 societăți comerciale. AGERPRES / (A, AS - redactor: Eugenia Pașca, editor: Marius Frățilă, editor online: Ada Vîlceanu) 

Afisari: 83

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].


Alte știri din categorie

Administratie 25-06-2025 16:53

Mureș: Stare de alertă declarată și în comuna Suplac; numărul localităților afectate de salinitatea Târnavei Mici ajunge la 21

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Mureș a declarat, miercuri, stare de alertă și în comuna Suplac, având satele aparținătoare Suplac, Idrifaia, Laslău Mare, Laslău Mic și Vaidacuta, numărul localităților afectate de valul de salinitate care s-a propagat de la Salina Praid pe râul Târnava Mică ajungând la 21.

Administratie 25-06-2025 16:08

Barabási: Târgu Mureș va avea o cisternă pentru asigurarea apei potabile în zona Târnavei Mici

Prefectul județului Mureș, Barabási Antal-Szabolcs, a declarat, miercuri, că administrația locală din Târgu Mureș va achiziționa o cisternă cu o capacitate de 30.000 de litri pentru transportul apei potabile în zona afectată de salinitatea ridicată de pe râul Târnava Mică. ''La ultima ședință s-a votat cu

Administratie 25-06-2025 14:21

Ialomița: A fost inaugurat podul peste râul Ialomița de la Buești; investiție de peste 12,5 milioane de lei (GALERIE FOTO)

Președintele Consiliului Județean Ialomița, Marian Pavel, a anunțat, miercuri, că a participat la inaugurarea podului peste râul Ialomița din localitatea Buești, un obiectiv de importanță strategică pentru întreaga zonă, realizat printr-o investiție de peste 12,5 milioane de lei, cu finanțare prin programul ''Saligny''. 

Administratie 25-06-2025 14:06

VIDEO Procedura de închiriere a spațiilor gestionate de Administrația Spitalelor, adoptată de CGMB

Consilierii generali ai Capitalei au aprobat, miercuri, regulamentul privind procedura de închiriere, prin licitație publică, a spațiilor cu destinație medicală/comercială gestionate de Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București (ASSMB).

Administratie 25-06-2025 13:45

Timiș: Președinele CJ spune că nu a fost nevoie de ordonanță de urgență și constrângere pentru eficientizarea cheltuielilor instituției

Președintele Consiliului Județean (CJ) Timiș, Alfred Simonis (PSD), a declarat, miercuri, că instituția sa și-a redus cu 21% personalul de la începutul anului, nefiind nevoie de nicio ordonanță de urgență (OU) sau de vreo constrângere în acest sens. Liderul administrației județene a subliniat, în ședința de plen a insti

Administratie 25-06-2025 13:22

CGMB: Salariile directorilor din companiile municipale vor fi plafonate la nivelul celui al viceprimarului Capitalei

Salariile directorilor din companiile municipale vor fi plafonate la nivelul celui al viceprimarului Capitalei, conform unui proiect de hotărâre adoptat de Consiliul General al Municipiului București (CGMB) în ședința de miercuri. Conform actului normativ, reprezentanții Consiliului General al Capitalei în Adunările Generale

Administratie 25-06-2025 13:02

Patru proiecte pentru consolidarea seismică a imobilelor, aprobate de Consiliul General

Consilierii generali ai Capitalei au aprobat miercuri patru proiecte pentru consolidarea seismică și creșterea eficienței energetice a unor imobile. Au fost aprobate documentațiile de avizare a lucrărilor de intervenții pentru clădiri de la următoarele adrese: str. Filitti nr. 5, B-dul Hristo Botev nr. 29, str. Doamnei nr. 3 și nr. 5.

Administratie 25-06-2025 12:58

Proiecte pentru modernizarea a 12,9 kilometri conducte de termoficare, aprobate de CGMB

Consilierii generali ai Capitalei au aprobat miercuri studiul de fezabilitate pentru modernizarea a 12,9 kilometri magistrale de termoficare. Proiectul vizează reabilitarea a patru obiective din cadrul magistralelor (III Sud, I Sud, I - III Vest). Administrația locală vizează obținerea unei finanțări de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Pu

Administratie 25-06-2025 12:56

Centrul de informare al PMB va fi mutat; Primăria pregătește modificarea chiriilor locuințelor convenabile și a regulamentului pentru închirieri

Consiliul general al Capitalei a aprobat, miercuri, hotărârea în baza căreia Centrul de informare și documentare pentru relații cu cetățenii al PMB urmează să fie mutat peste drum, în spațiul ocupat până recent de un restaurant de tip fast-food. Măsura, care vizează spațiul situat în bulevardul Regina Elisabeta nr

Administratie 25-06-2025 12:31

MDLPA: Proiect de act normativ pentru eliminarea indemnizațiilor membrilor Autorităților Teritoriale de Ordine Publică

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației propune eliminarea indemnizațiilor membrilor Autorităților Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) printr-un proiect de act normativ publicat în dezbatere publică, miercuri, pe site-ul ministerului. Potrivit unui comunicat al MDLPA, este prima măsură propusă de minister de la &ici

Administratie 25-06-2025 10:54

Prefectura Timiș revine: În județ sunt 12 comune cu sub 1.500 de locuitori vizate de eliminarea funcției de viceprimar

Prefectul de Timiș, Mihai Ritivoiu, a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, că în județ sunt 12 unități administrativ-teritoriale, nu 16, cum informase marți seara, cu un număr de sub 1.500 de locuitori, și care urmează să fie vizate de măsura privind eliminarea funcției de viceprimar. Datele sunt provizorii, întrucât, potrivi

Administratie 25-06-2025 10:50

Salariile directorilor din companiile municipale ar putea fi plafonate la nivelul salariului viceprimarului Capitalei

Salariile directorilor din companiile municipale ar putea fi plafonate la nivelul salariului viceprimarului Capitalei, conform unui proiect de hotărâre propus, miercuri, de edilul general interimar, Stelian Bujduveanu. Inițiativa a fost introdusă pe ordinea de zi suplimentară a ședinței CGMB. Stelian Bujduveanu a explicat

Administratie 25-06-2025 09:43

Sector 1: Locurile de parcare vor fi reorganizate pe principii de echitate și responsabilitate comună (proiecte de hotărâre)

Locurile de parcare din Sectorul 1 vor fi reorganizate pe principii de echitate și responsabilitate comună, potrivit unor proiecte de hotărâre de pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local din 30 iunie. Potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 1, cetățenii vor putea obține abonamente pentru parcările de reședință printr-o platf

Administratie 25-06-2025 05:10

Ședință CGMB: Proiecte pentru consolidarea clădirilor și reabilitarea conductelor, pe ordinea de zi

Consilierii generali ai Capitalei se întrunesc în ședință miercuri, de la ora 10.00, iar printre proiectele pe care urmează să se le dezbată se numără: înființarea liniei de transport turistic, modernizarea a 12,9 kilometri conducte de termoficare sau consolidarea seismică și creșterea eficienței energetice a patru imobile. *