logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Comunicat de presă - Primăria municipiului Iaşi

Facilităţi pentru plata taxelor şi impozitelor, prelungite până pe 19 decembrie

În baza Hotărârii Consiliului Local (HCL) nr. 322/30.09.2024 privind aplicarea prevederilor OUG nr. 107/4.09.2024 modificată şi completată prin OUG nr. 112/23.09.2024, modificată prin HCL nr. 365/16.12.2024, contribuabilii persoane juridice şi persoane fizice pot beneficia de o serie de facilităţi a acăror acordare a fost prelungită de la 25 noiembrie 2024 până la 19 decembrie 2024 inclusiv. Astfel:

- contribuabilii persoane juridice - de anularea accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, în condiţiile în care acestea din urmă se sting (încasare, anulare, compensare, etc.) prin orice modalitate prevăzută de Codul de Procedură Fiscală până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, dar nu mai târziu de data de 19 decembrie 2024 inclusiv;

- contribuabilii persoane fizice - de anularea accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, de anularea unui procent de 50% din obligaţiile bugetare principale restante mai mici de 5.000 lei inclusiv şi de anularea unui procent de 25% din obligaţiile bugetare principale restante la 31 august 2024 inclusiv, mai mari de 5.000 lei, în condiţiile în care obligaţiile bugetare principale sunt stinse în procent de 50% respectiv 75% până la data depunerii cererii de anulare a obligaţiilor bugetare, dar nu mai târziu de data de 19 decembrie 2024 inclusiv.

Condiţia pentru a beneficia de facilităţile menţionate este ca persoanele fizice / persoanele juridice să achite şi obligaţiile bugetare principale, precum şi accesoriile aferente acestora, cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie şi 19 decembrie 2024 inclusiv, sau până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv.

Prin obligaţii bugetare principale se înţeleg obligaţiile de plată către bugetul local al Municipiului Iaşi, cum ar fi: impozit / taxă pe clădiri, impozit / taxă pe teren, impozit pe mijloacele de transport, taxe folosinţă, etc.

Prin accesorii se înţeleg majorările de întârziere, penalităţile, dobânzile, etc. care se datorează pentru neplata la scadenţă (în termen) a obligaţiilor principale.

Precizăm că sumele plătite de contribuabilii persoane fizice/persoane juridice începând cu data de 7 septembrie 2024 pentru achitarea de accesorii aferente obligaţiilor bugetare principale restante la 31 august 2024, respectiv obligaţii bugetare principale anulate în procent de 50%, respectiv 25% în cazul persoanelor fizice, conform ordinii de stingere consacrate de lege, se restituie la cerere după realizarea procedurii de anulare.

Procedurile de acordare a facilităţilor se regăsesc în HCL nr. 322 / 30.09.2024 şi în HCL nr. 365 / 16.12.2024, care poate fi descărcată accesând adresa www.primaria-iasi.ro, secţiunea Monitorul Oficial Local -> Hotărâri Adoptate de Consiliul Local al Municipiului Iaşi -> Monitorul Oficial -> 2024.

Pentru informaţii suplimentare vă rugăm să luaţi legătura cu organul fiscal, care poate fi contactat:

- la telefon 0232.267.582, int. 175, 153, 155 şi 122, adresa de e-mail [email protected] sau la sediul Direcţiei Generale Economice şi Finanţe Publice Locale Iaşi, din bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt, nr. 11, corp B (în cazul contribuabililor persoane fizice);

- la telefon 0232.267.582, int. 165 şi 150, adresa de e-mail [email protected], sau la sediul central al Direcţiei Generale Economice şi Finanţe Publice Locale Iaşi, din bd Ştefan cel Mare şi Sfânt, nr. 11 (în cazul contribuabililor persoane juridice).

Orice cereri sau documente pot fi depuse la organul fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanţă: fax (0232.410.266) sau e-mail ([email protected] în cazul persoanelor fizice, respectiv [email protected] în cazul persoanelor juridice).

Programul de lucru al organului fiscal este zilnic între orele 8:30 şi 16:30, cu excepţia zilei de joi când programul este în intervalul orar 8:30 - 18:30.

Biroul de Presă al Primăriei Municipiului Iaşi
Afisari: 244

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].